Rotary Santa Run Leiden

Op 14 december 2023 vond weer de onovertroffen Rotary Santa Run Leiden plaats.

Vanaf 17:00 uur verzamelden ruim 1200 Kerstmannen, -vrouwen en -kinderen op de Vismarkt naast het stadhuis en de Drijvende IJsbaan.

Jenergy Fitnessclub er maakte een feestje van met hun wandel warming-up en vanaf het podium werden de deelnemers van harte welkom geheten en kregen ze alles te horen over de avond die zou komen.

De deelnemers wandelden na het startschot om 18:00 uur van de interim burgemeester Peter van de Velden ongeveer 4 kilometer door sfeervol en vrolijk Leiden en namen daardoor op een mooie manier een aanloop naar Kerstmis.

Er heerste een heel bijzondere en vrolijke sfeer in de Leidse binnenstad. Het Jeugdjournaal was ter plekke om dit allemaal te registreren. Drie goede doelen organisaties kregen een mooie donatie voor hun werk: Mtatchis (stamceldonatie), Stichting Radius (ouderenzorg) en de Leidse Voedselbank.

Rotary Club Leiden vulde samen met vrijwilligers van naastgelegen Rotary Clubs 615 kerstpakketten voor gezinnen die voor hun levensonderhoud een beroep moeten doen op de Voedselbank!

De organisatie van de Rotary Santa Run Leiden 2023 was in handen van Sport in Beeld, in samenwerking met Rotary Club Leiden.