Dankwoord namens Rotary club Leiden AM Oekraïne project

Dankwoord namens Rotaryclub Leiden AM, Path of Life en SOFT Tulip

en update over het project in Uzhgorod - Oekraïne

Op 20 november 2013 heeft u deelgenomen aan de benefietavond van Rotary club Leiden AM in Hotel/Restaurant de Beukenhof in Oegstgeest.

Wij zijn u zeer erkentelijk voor uw bijdrage aan deze mooie avond, die een financiële opbrengst heeft gekregen van € 7.200, bestemd voor de start van een begeleid wonen project voor jong volwassenen met een verstandelijke beperking in de stad Uzhgorod in Oekraïne.

De heftige politieke ontwikkelingen in dit land na onze benefiet avond zijn u natuurlijk niet ontgaan. Uit het recente bezoek van vertegenwoordigers van Path of Life aan onze club bleek dat zij nog immer zeer gemotiveerd zijn om dit belangrijke project te verwezenlijken, maar ook dat de politieke ontwikkelingen een grote rem zijn op de verdere uitwerking.

Path of Life en SOFT Tulip hadden in 2013 met de burgemeester van Uzhgorod een akkoord bereikt over het door de gemeente ter beschikking stellen van een woonruimte. Deze burgemeester heeft in het recente politieke tumult echter het veld moeten ruimen. Zijn tijdelijk opvolger, de viceburgemeester van Uzhgorod, is het project zeer wel gezind, maar is niet beslissingsbevoegd voor het toewijzen van een woonruimte.

Eind maart jl. heeft SOFT Tulip tijdens een veldbezoek aan Uzhgorod wederom overlegd met Path of Life en de lokale overheid. Afgesproken is dat Path of Life en de ouders zelf op zoek gaan naar geschikte gebouwen/woonruimtes en dat er na selectie van een of meerdere opties gezamenlijk gezocht gaat worden naar financiering voor de aanschaf/huur. Hiertoe zal een begroting en werkplan worden opgesteld.

Pas nadat hier overeenstemming over is bereikt en er een haalbaar plan voorligt en in ieder geval voor 31 december 2014, zal Leiden AM de beschikbare fondsen ter beschikking stellen. Tot die tijd staat uw donatie veilig als reservering voor het project op de bankrekening van Rotaryclub Leiden AM.

Leden RC Leiden AM

15-04-2014