Over ons

Wij zijn een serviceclub in Leiderdorp midden in de samenleving van ons dorp en omgeving. Met regelmaat zijn we actief voor goede of maatschappelijke doelen. We hebben bewust gekozen voor acties in onze directe omgeving; hands-on en kortlopend.

Onze club heeft 26 leden,  werkzaam (geweest) in uiteenlopende beroepen:  Akkerbouw, farmacie, tandheelkunde, onderwijs, ruimtevaarttechniek, journalistiek om zo maar een paar classificaties te noemen.  Wij ontmoeten elkaar als vrienden, met veel onderlinge saamhorigheid op woensdagavond van 17.45 – 19.45 uur. Dat er iedere week een bijeenkomst is, betekent niet dat je ook iedere week moet komen. Wij snappen dat dit met werk en gezin heus niet altijd lukt.

We beginnen de clubavond met een smakelijke maaltijd en daarna zijn er discussies of lezingen, waarbij gastsprekers of onze eigen leden boeiende onderwerpen inbrengen. Wij hebben ook regelmatig bedrijfsbezoeken aan bedrijven in de regio.

Rotary Leiderdorp is opgericht in 1991 en onderhoudt nauwe contacten met clubs in de omgeving (Leiden en Oegstgeest).

Lid zijn van Rotary Leiderdorp betekent dat je actief betrokken bent bij de doelstellingen van Rotary en de activiteiten van de club. Op vrijwillige basis doe je mee aan onze projecten met onze gezamenlijke inzet en expertise en soms verlenen we ook een financiële bijdrage.