Fondsenwerving

1. Actie tulpenbollen voor polio: € 90.000

Ons district heeft in twee en een halve maand 3070 doosjes tulpenbollen gekocht of verkocht en dat betekent dat we in deze korte tijd samen met de verdrievoudiging van de Bill en Melinda Gatesfoundation ongeveer 90.000 euro hebben ingezameld.

2. Dikke rijen bij de Rotary Lelystad Batavia-kraam op de Kerstmarkt 17 december 2016

De broodjes worst of wel de ‘Boerdogs’ waren niet ààn te slepen tijdens de kerstmarkt in het Natuurpark in Lelystad afgelopen 17 december. En ook de tulpen werden allemaal verkocht!

3. Foto's Kerstmarkt en Santa Run 16 en 17 december 2017

4. Santa Run 2016

Met de Rotary Santa Run steunt de Rotary goede doelen, het biedt een mooie harmonie tussen de inzet van de Rotary, Kerst en saamhorigheid. Een deel van de opbrengst van Rotary Santa Run 2016 kwam ten bate van de Nierstichting voor de ontwikkeling van de draagbare kunstnier. De Nierstichting ondersteunt dan ook de overkoepelende landelijke Stichting om zoveel mogelijk clubs enthousiast te maken voor het organiseren van de Rotary Santa Run in de eigen gemeenten.
    Daarnaast wordt een lokaal doel gesteund; het jeugdzeilkamp voor Lelystadse kinderen die mantelzorg verlenen en in de zomer van 2017 een gezellige en sportieve vakantieweek kunnen krijgen op het Bovenwater.

5. Waterwandelweg

De WaterWandelWeg is een initiatief van Rotary Club Batavia en vormt een verbinding langs enkele toeristisch interessante bestemmingen binnen het thema ‘water’ en ‘nieuw land’. De wandelweg vergroot de algehele aantrekkelijkheid van het kustgebied door verschillende toeristisch interessante locaties aan elkaar te koppelen waarbij het verhaal over ‘Water’ wordt verteld.
    De Waterwandelweg wordt mede mogelijk gemaakt door bijdragen van gemeente Lelystad, provincie Flevoland en Waterschap Zuiderzeeland.

6. Premiere Michiel de Ruyter 29 januari 2015

7. Wijnactie 2016/2017

Het hele jaar door verkopen we wijn. Het geld dat we overhouden na aftrek van de kosten wordt bestemd voor een lokaal goed doel. Hieronder een overzicht van de te bestellen wijnsoorten en de prijzen.
    Velo de Joven (rood) à € 32,50 per doos
    Bodega Sottano, Chenin en Chardonnay (wit) à € 37,50 per doos
    Roche Mazet, Chardonnay (wit) à € 39,- per doos
    Rive Haute, Colombard en Sauvignon (wit) à € 45,- per doos