ACTIES

Sterren Stralen

Sinds 2014 organiseert Rotaryclub Monnickendam jaarlijks in de decembermaand de actie ‘Sterren Stralen’. Voor de inwoners van Monnickendam verzorgt RC Monnickendam een grote kerstboom aan de Middendam, die sfeervol verlicht wordt. Daarnaast vinden er fondsenwervingsacties plaats om inkomsten te genereren voor verschillende doelen. In de afgelopen jaren waren dat:

Happen & Trappen

Sinds 2017 organiseert Rotaryclub Monnickendam in het voorjaar de culinaire fietstocht ‘Happen & Trappen’. Bij een vijftal stops, tijdens een prachtige fietsroute van circa 35 km door Waterland, worden culinaire gerechten geserveerd.

• 2017: Vluchtelingenwerk Waterland
  • 2018: Help Cor op Weg
  • 2019: Scoutinggroep Waterland
  • 2022: Hart voor Vrouwen

Mosselenverkoop

Sinds 2016 is Rotaryclub Monnickendam met een kraam aanwezig op de Monnickendammer Visdagen. In deze zomerse weken verzorgen wij elke week vanuit onze kraam de verkoop van verse mosselen aan bezoekers van dit evenement. De volgende goede doelen konden hierdoor rekenen op een bijdrage:

• 2016: World Servants Monnickendam
  • 2017: Vluchtelingenwerk Waterland
  • 2018: EHBO lessen groepen 7+8 in Waterland
  • 2019: EHBO lessen groepen 7+8 in Waterland
  • 2022: EHBO lessen groepen 7+8 in Waterland

End Polio Now

Onze Rotaryclub draagt actief bij aan de verkoop van de Rotary tulpenbollen. De opbrengst van deze landelijke actie, komt ten goede aan het internationale Rotary-project ‘End Polio Now’.

De tulpenbollen worden verkocht aan leden en derden via de website en in 2019 werden honderden tulpenbollen geplant in de gezamenlijke tuin van verzorgingshuis Swaensborch in Monnickendam, waar er elk jaar weer veel plezier aan wordt beleefd. De totale opbrengst van dit internationale project wordt door de Bill & Melinda Gates Foundation verdubbeld.