Bezoek aan de RC Northwick Park in Londen op 30 november 2011.

Northwick Park

Bezoek van een delegatie van de avenue International Service aan de RC Northwick Park in Londen op 30 november 2011

De delegatie bestond uit Wim Heeres (vz), Alfred Schrijver, Wim deRuijter en Jorrit Siperda.

Vertrek 30 november 2011 ’s morgens vroeg en terug op 1 december 2011 in de avond.

De RC Northwick Park (http://www.rcnp.org.uk/) heeft zijn thuisbasis in The Travellers Rest aan de Kenton Road. In dit hotel logeerde de delegatie ook tijdens haar verblijf.

Aangekomen in het hotel werd na het inboeken eerst wat gegeten, waarna heel kort even de city werd bezocht.

Vervolgens weer terug naar het hotel waar de delegatie werd verwelkomd door een delegatie van het bestuur. Daarna vond de ontmoeting plaats met de rest van de club. Voor een deel van de delegatie betekende dit een hernieuwde kennismaking omdat sommige leden al bekend waren uit de eerdere contactclub in Londen.

Beschrijving: Beschrijving: x,0,3021¿:Users:nellyzwagerman:Downloads:monnikendam_nov11.jpg

Beschrijving: Beschrijving: x,0,3021¿:Users:nellyzwagerman:Downloads:alfred_sandy-1.jpg

Het werd die avond een hele leuke en vooral gezellige bijeenkomst met onder meer een zeer interessante lezing van Phil Sherwood, hoofd van het deel van het organisatiecomité van de komende olympische spelen in Londen dat de vrijwilligers voor de spelen (zo’n 40.000 mannen en vrouwen uit de hele wereld) moet recruteren en trainen.

Doel

Over het doel van ons bezoek, het verkennen van de behoefte om elkaar over en weer een keer te bezoeken, is afgesproken dat wij als club met onze partners het volgend jaar naar Londen komen. Over de verdere invulling houden wij nog contact met elkaar. Gedacht wordt aan een bezoek in de maand mei.

Om ongeveer 23.00 uur kwam er een eind aan de bijeenkomst en werd er zeer amicaal afscheid van elkaar genomen.

Vervolgens werd er gevieren met een afzakkertje nog even nagepraat over de avond en de wijze waarop bij Northwick Park invulling geven wordt aan het Rotary gedachtengoed.

Na de volgende dag een uitgebreid ontbijt te hebben genoten was het tijd om Londen verder te verkennen. Gelet op de beperkte tijd moest dat wel in sneltreinvaart.

Na een heerlijke lunch in een luxe omgeving (Harrods) en later nog een klein ijsje (!!) in Fortnum & Mason werd om ongeveer 16.00 uur de thuisreis aanvaard (zonder WimdR overigens, die nog een paar dagen langer in Londen bleef).

Thuis aangekomen kon het gezelschap tevreden vaststellen dat het een nuttige en ook heel gezellige reis was geweest.