Zuid Afrika Meets Waterland

GSE 9320 - 1580

Van begin april tot begin mei 2005 is een GSE team uit Zuid Afrika op bezoek geweest bij het Rotarydisctrict 1580.

Maandag 18 april was het de beurt aan Rotaryclub Monnickendam om de daginvulling te verzorgen.

‘s Morgens waren er diverse interessante bezoekjes op ieders vakgebied.

Carel en Vivian werden door Ted van Galen rondgeleid door de nieuwbouwwijk Saendelft. Aanvullend heeft Carel een toelichting gehad van Frans Stouten inzake het afvalbeheer van de gemeente Waterland.

Francois is op bezoek geweest bij Michael Ryan van Rabobank Purmerend. Hij heeft hier een bijzonder inspirerende rondleiding gekregen op het gebied van de PR.

Günther heeft een bezoek gebracht aan een basisschool in Amsterdam Noord waarna hij nog een gesprek heeft gehad met wethouder Brigitte Buis van de gemeente Waterland. De politieke achtergronden met betrekking tot het onderwijs vond hij heel interessant.

Jacqui heeft twee afspraken gehad in het BovenIJ ziekenhuis te Amsterdam Noord op het gebied van de PR.

Rond de middag heeft het hele team behoudens Carel een ronde gedaan door Oud Monnickendam.

Daarna hebben de teamleden hun allereerste pannenkoek (met spek en kaas) genoten in de Waegh aan de haven van Monnickendam.

Om 14.30. uur vertrok de boot van Dirkjan van Geemen richting Marken. Op Marken werd een korte rondleiding verzorgd door Sijmen Zondervan. Deze werd afgesloten met een bezoek aan het museum.

De boottocht werd voortgezet over het Markermeer richting het Paard van Marken (Lighthouse).

Alle gasten werden prima verzorgd aan boord bij Dirkjan. Zij genoten met volle teugen.

Omstreeks 18.00. uur werd het diner geserveerd in de Zeilhoek te Katwoude. Met zicht op de Gouwzee is de maaltijd goed bevallen.

Als afsluiting koffie op de boot met bijbehoren. Met een korte ronde om de haven van Monnickendam en een adembenemende horizon werd de dag perfect afgesloten.

Omstreeks 21.30. uur werden alle gasten naar hun gastadres gebracht om de volgende dag weer vroeg op te staan voor de veemarkt van Purmerend.

André Boon

Foto-reportage: Klik hier !