Rotary opent nieuwe snoezelruimte Klaver 6

snoezelruimte2

Rotary opent nieuwe snoezelruimte Klaver 6

Rotary Monnickendam was aanwezig bij de opening van de snoezelruimte bij Klaver 6 in Purmerend, die met de opbrengst van het Nazomeravondconcert 2013 is gerealiseerd.

Het NazomerAvond Concert 2013 in de Grote Kerk te Monnickendam was een grandioos succes. Niet alleen qua muzikaliteit maar ook qua financiële opbrengst. De opbrengst van het concert was € 12.000,- inclusief de sponsorbijdrage, en werd door de Stichting voor het gehandicapte kind, NSGK verdubbeld naar € 24.000,-.

Klaver 6, kleinschalige woonvorm voor 6 meervoudig gehandicapte kinderen en de Gelukkige Dolfijntjes, medisch kinderdagverblijf, beide gevestigd in Purmerend, ontvingen beiden een cheque t.w.v. € 12.000,-. Beide organisaties hebben deze ingezet om hun wens voor een snoezelruimte te verwezenlijken.

De Rotaryclubs Purmerend, Purmerend Weidevenne, Purmerend Waterland, Purmerend Polderland, Monnickendam en Landsmeer, i.s.m. Inner Wheel Purmerend en Rotaract, hadden als doelstelling geld in te zamelen voor het gehandicapte kind in onze regio. In 2013 was dit voor twee doelen, maar dit jaar waren er maar liefst 5 goede doelen waar de opbrengst van het Nazomeravondconcert aan geschonken zal worden.

De gezamenlijke Rotaryclubs hebben het initiatief voor dit Nazomeravondconcert genomen. Het concert werd georganiseerd in samenwerking met Cantorij Monnickendam, Inner-Wheel en Rotaract Purmerend Waterland. Het evenement werd mede mogelijk gemaakt door de Rabobank en Cheese and More by Henri Willig.

Carola de Ruijter, Hannie Koster en Henri Willig waren namens de Rotary aanwezig bij de officiële opening van de snoezelruimte. De kinderen keken hun ogen uit in de prachtige nieuwe ruimte. Klaver 6 is dolblij met de snoezelruimte en bedankt de Rotaryclubs Waterland dat dit door hen mogelijk is geworden.