Wandelen voor Water 2018 (4)

DE TROMPETVOGEL WANDELT VOOR WATER

Vrijdagochtend 18 mei hebben onder gunstige wandelomstandigheden 92 leerlingen van groepen 6, 7 en 8 van basisschool ‘De Trompetvogel’ in de Doorslag bijna €1500 bijeengelopen tijdens de door Rotaryclub Nieuwegein georganiseerde actie ‘Wandelen voor Water’. Nadat wethouder Peter Snoeren het startsein heeft gegeven, hebben de lopers een mooie tocht gemaakt langs en door het park Oudegein, waarbij zij zes kilometer hebben gelopen met zes liter water (vier petflessen) in hun rugzak. Dit meegesjouwde water hebben ze bijna aan het einde van de tocht mogen ‘inleveren’ bij kinderboerderij ‘IJsselstee’ in drinkbakken van de daar aanwezige dieren.

Met deze opbrengst kan 'De Trompetvogel' een flinke bijdrage leveren aan een nieuw toiletgebouw bij een school in Bangladesh: een mooie gedachte voor de wandelaars bij het ingaan van het lange Pinksterweekend.

Een bewegende impressie van deze mooie prestatie is te vinden via: https://youtu.be/wM9AC7K6pK0