Rotaryclub Nunspeet veilt Kunst & Antiek voor Armoedefonds Nunspeet

Inwoners van de noordelijke Veluwe worden van harte opgeroepen om binnenkort hun kunst & kitsch te laten taxeren en - bij geschiktheid - te laten veilen. Kijk maar eens goed op zolder of in de kelder of er interessante kunst & antieke voorwerpen liggen te verstoffen, die best het daglicht mogen zien. Daarbij gaat het om schilderijen (van bijvoorbeeld Veluwse kunstenaars), oud porselein, antieke klokken, boeken, bijbels met slot, munten, sieraden of wat u verder nog in huis hebt.

Op de zaterdagen 6 en 20 april a.s. tussen 11.00 en 15.00 uur vormt het Noord-Veluws Kunstmuseum Nunspeet het decor van de voorselectie.

U bent dan van harte welkom in de Fré Drostzaal van het museum om uw kunst of kitsch door een beëdigd taxateur te laten beoordelen. Deze taxatie is overigens gratis.

De uiteindelijke selectie van de taxateur wordt in de tweede helft van de maand mei op een nader te bepalen website geplaatst, zodat deze door geïnteresseerde kopers bekeken kan worden. Eind mei vindt dan de online veiling plaatst, waar geïnteresseerden kunnen bieden. Nadere berichtgeving hieromtrent volgt.

De inbrenger ontvangt de volledige opbrengst van het geveilde object, waarbij de koper een meerprijs van 20% op de veilingprijs betaalt. Die 20% ‘winst’ gaat na de veiling naar het door de Rotaryclub Nunspeet vastgestelde goede doel;

Stichting Verborgen Armoede Nunspeet.

Grijp deze kans, sla uw slag en steun daarbij ook nog eens het goede doel!

Voor verdere informatie over deze kunstzinnige actie van Rotaryclub Nunspeet:

Jaap Slaa: slaa@slaavanasselt.nl

Bram ten Hove: bramjr@homar.nl

Stichting Verborgen Armoede Nunspeet

Nederland is een welvarend land, maar toch is er veel “stille” armoede. En dus ook in Nunspeet. Stichting Verborgen Armoede Nunspeet is een burgerinitiatief, opgezet in 2014 door Nunspeters om mede-inwoners van de gehele gemeente Nunspeet die in stille armoede leven een steuntje in de rug te geven. Wanneer men maandelijks geld tekort komt om de vaste lasten te betalen, is het besparen op levensmiddelen een logisch gevolg. Geld voor boodschappen is er nauwelijks, laat staan met feestdagen. En deze mensen verdienen juist tijdens deze dagen een extraatje. Gedurende het hele jaar door proberen wij huishoudens lichtpuntjes te bieden door verschillende activiteiten en andere initiatieven. Denk aan; een Sinterklaasactie, een leuke activiteit voor gezinnen rond Kerst en Pasen, iets leuks rond de verjaardagen van de kinderen, een uitje, etc. Zie ook de website www.verborgenarmoedenunspeet.nl

Rotaryclub Nunspeet wil met deze actie het signaal afgeven klaar te staan voor mensen in nood en dat het lidmaatschap van Rotary de mogelijkheid biedt om iets wezenlijks voor je medemens te doen!