xx

.

Geniet van verse oesters en steun Stichting Zeeuwse WensAmbulance | levering vrijdag 22 december '23

Ook dit organiseert RC Goes - De Bevelanden weer de traditionale Oesteractie!
Naast de Zeeuwse en Iere oesters is ook dit jaar weer de gekookte Oosterschelde kreeft te bestellen.
Heerlijk tijdens uw kerstdiner of een mooi presentje om uw gastvrouw/-heer mee te verrassen!

- Oesters Irish Suprême Nr.3 per mandje (12 stuks) voor € 31,00
- Oesters La Zélandaise Nr 3 per mandje (12 stuks) voor € 23,50
- Gekookte kreeft per stuk 500 gram voor € 30,00
- Premier oestermes per stuk € 4,00 om uw oesters te openen.

Dit jaar ondersteunen wij met de opbrengst de Stichting Zeeuwse WensAmbulance. Deze geheel door vrijwilligers bemenste stichting verzorgt kosteloos het vervoer van mensen in hun (pre-)terminale levensfase door hen professioneel en comfortabel liggend vervoer aan te bieden in een eigen ambulance ten einde een door hen geuitte wens of behoefte in vervulling te doen gaan.

Meer informatie kun je vinden op www.zeeuwsewensambulance.nl

Deadline bestelling: vrijdag 14 december | Afhalen: vrijdagmiddag 22 december 2023.

Weetjes en serveersuggesties

Deze actie is mogelijk door de medewerking op vele gebieden van Krijn Verwijs Yerseke B.V.

Sortering oesters

Wij bieden dit jaar de Irish Suprême Nr.3 en La Zélandaise Nr 3 aan.

- De Irish Suprême is een unieke, maar ook schaarse oester. In drie tot vier jaar tijd groeit hij uit tot een uitzonderlijke oester met een uitstekend visgewicht en een enigszins zoetige smaak. De Nr3 heeft een gewicht van 65-85 gram.

- La Zélandaise is een Zeeuwse creuse die op Franse wijze gekweekt wordt op tafels. De kweker slaagt erin om een oester te creëren met een unieke romige smaak en een goed gedoseerde ziltigheid. De zakken waarin de oesters groeien worden regelmatig omgekeerd, geschud en verplaatst zodat de oesters in een mooie vorm groeien en optimaal gebruik kunnen maken van de stroming van de zee. Ook deze Nr3 heeft een gewicht van 65-85 gram.

Hoe dienen oesters bewaard te worden?

Oesters moeten koel (3-5 °C) in het mandje (nooit in water!) bewaard worden. De koelkast (het mandje in een plastic zak doen i.v.m. eventueel lekwater) is dus een prima plek. Oesters kunnen betrekkelijk lang buiten het water in leven blijven. Oesters zijn houdbaar tot de t.h.t. datum op de verpakking. Gemiddeld is dat 8-9 dagen. Er moet altijd een druk op de verpakking blijven, zodat de oesters dicht blijven. Daarom is het verstandig op een geopende verpakking altijd iets zwaars te leggen, zodat de druk op de schelp blijft bestaan.

Oesters zijn vers als de schelp gesloten is. Indien de schelp iets open staat, kan een tik op de oester helpen. Sluit de schelp zich, dan is de oester nog geschikt voor consumptie.

Hoe dient gekookte kreeft bewaard te worden?

Ook gekookte kreeft bewaart u het best in de koelkast bij een temperatuur van maximaal 4-5 °C

Heeft u nog vragen? Ons e-mailadres is oesteractie@rcgdb.nl

Bestelling:

Persoonlijke gegevens:

(vul de 10 cijfers van je mobiele nummer in)

Hartelijk dank voor het invullen. Klik nu op de button Versturen rechtsonder in dit scherm.
Heb je een bestelling geplaatst dan volgen hierna de betaalinstructies.