xx

Kom kennismaken met Rotary

Maak kennis met Rotary club Oosterhout de Warande

Van 18 t/m 29 maart organiseert Rotary de landelijke Week van de Open Clubbijeenkomsten. Met onze open clubbijeenkomst willen we mensen op een laagdrempelige manier kennis laten maken met Rotary. Rotary club Oosterhout de Warande nodigt mannen uit Oosterhout en omliggende dorpen uit tijdens haar wekelijkse bijeenkomst op dinsdagavond 19 maart in restaurant Yati, Heuvel 3 in Oosterhout.

De doelstelling van Rotary komt kernachtig tot uitdrukking in haar lijfspreuk ‘Service above Self’. Bij Rotary doen we dat actief en maken we dat samen zichtbaar. Wij zijn People of Action. Iets van jezelf geven, dienstbaar zijn. Rotary Oosterhout de Warande zet zich in voor goede doelen in Oosterhout, zoals bijvoorbeeld de Voedseltuin en het Roger That Inspiratielab. Wereldwijd zet Rotary zich in voor o.a. Protecting the Environment, Clean Water & Sanitation en Growing Local Economies.

Rotary is een internationale organisatie. In bijna alle landen ter wereld vind je Rotary clubs. Samen met andere clubs realiseren Rotarians internationale projecten om de grootste uitdagingen van onze tijd aan te pakken op het gebied van klimaat, economie en samenleven.

Tijdens onze clubbijeenkomsten wisselen we onze professionele kennis uit, vertellen over ons vak en luisteren naar interessante en veelzijdige presentaties. Op het persoonlijke vlak zijn we een waardevol klankbord voor elkaar. Lid zijn van Rotary verrijkt je leven: je helpt actief mee om het verschil in de samenleving te maken en je sluit vriendschappen voor het leven.

Open clubbijeenkomst op dinsdagavond 19 maart
Mannen die interesse hebben in Rotary zijn op dinsdagavond 19 maart van harte welkom op de open clubbijeenkomst van Rotary club Oosterhout de Warande. De ontvangst is om 19:00 uur bij restaurant Yati, Heuvel 3 in Oosterhout. We starten met een gezellige borrel en vertellen je over de (inter)nationale Rotary organisatie. Tijdens het diner laten je we graag kennismaken met de Rotarians van onze Rotary club. Het laatste uur hebben we een interessante lezing met als titel Verborgen schoonheid: de psychologie van esthetiek.

Tijdens deze interactieve lezing door Dr. Andreas Wismeijer (docent Tilburg University en Rotary lid) gaan we dieper in op de vraag waarom mensen al honderden jaren een bewezen voorkeur hebben voor bepaalde geometrische vormen. Zo komt uit evolutionair-psychologisch onderzoek telkens dezelfde ideale lijn naar voren: de lijn die mensen in verschillende continenten gemiddeld als mooist beoordelen. Welke lijn is dit en waarom vinden wij deze lijn toch zo mooi? Een boeiend verhaal met verrassende resultaten.

De bijeenkomst is om 21:30 uur afgelopen. De kosten voor deelname aan de maaltijd bedragen € 21,00 p.p. (voor- en hoofdgerecht). Aanmelden kan tot 12 maart via onderstaande button.

Ja, ik meld mij graag aan

Rotary club Oosterhout de Warande in het kort

• Opgericht in: 2008
  • Type club: mannenclub