Rotarylezing: Romeinen in Hazerswoude

Locatie Scheepjeskerk, Rijndijk 106
(Buurtschap Groenendijk)

Spreker:
drs. Evert van Ginkel, auteur van diverse boeken o.a. over de Limes en hij heeft diverse tentoonstellingen georganiseerd en audiovisuele media geproduceerd over de archeologie van Nederland.
Bovendien is hij een goede verteller.

De afgelopen jaren zijn er door amateurarcheologen veel vondsten opgegraven rond het Westvaartpark, die teruggaan tot de tijd dat de Romeinen in Hazerswoude waren.
Dit leidt tot verschillende vragen. Wat deden die Romeinen daar? Hoe zag Hazerswoude ertussen 50 voor Christus en 300 na Christus uit? Woonden er toen mensen in Hazerswoude, waar leefden ze van? Hoe leefden die mensen samen met de Romeinen? Wat gebeurde er op de Rijn? Waarom zijn de Romeinen weer weggegaan? Welke vondsten zijn er gedaan? De lezing zal antwoord geven op deze en andere vragen.

Omdat er maar 200 plaatsen in de Scheepjeskerk zijn, vragen we belangstellenden zich aan te
melden per mail naar: <lezingen@rotaryclub-rijnwoude.nl>

Geef uw naam en aantal personen door.

Deze lezing wordt georganiseerd door Rotaryclub Rijnwoude in
samenwerking met het historisch museum Hazerswoude