Beroepenvoorlichting 2023 op 23 januari

In samenwerking met de scholen organiseren de Rotary Clubs op 23 januari 2023 de jaarlijkse Beroepenvoorlichting voor derdeklassers VMBO TL, HAVO en VWO. We vinden het belangrijk dat de leerlingen, naast de keuze voor de vervolgopleiding, ook praktisch ondersteund worden bij hun beroepskeuze. Door de scholen wordt uitvoerig aandacht besteed aan mogelijke vervolgopleiding en carrière. Dat is heel goed, maar wij merken dat de jongeren daarnaast een sterke behoefte hebben aan advies van u, als ouders, maar ook van mensen die het vak of beroep uitoefen waarin zij geïnteresseerd zijn.

De samenwerking van de Rotary Clubs maakt het mogelijk dat er op de beroepenvoorlichting praktisch inhoud wordt gegeven aan ongeveer 65 beroepen door mensen die dit beroep dagelijks uitoefenen. De jongeren kunnen hierdoor een veel betere studiekeuze maken omdat er heel concreet invulling wordt gegeven aan de inhoud van de beroepen. Naast de jongeren bent u als ouders ook van harte uitgenodigd om deze avond te bezoeken. U kunt zich op één avond grondig laten informeren over meerdere beroepen waardoor u uw zoon of dochter ook beter kunt adviseren in zijn of haar keuze. De ervaring leert dat deze avond een goede aanvulling is op de school- of beroepskeuze van de leerling.

Wij adviseren u om samen met uw zoon of dochter deze beroepenvoorlichtingsavond in het Parkgebouw te Rijssen te bezoeken en daarmee de basis te versterken voor een juiste opleidings- c.q. beroepskeuze. Uw kind krijgt per gesprekje maximaal 10 minuten tijd, dus het is goed dat hij/zij zich goed voorbereidt door enkele vragen te bedenken die hij/zij zou willen stellen.

Om de avond geordend te laten verlopen en iedereen de mogelijkheid te bieden de voorlichter van zijn of haar keus te kunnen spreken is het noodzakelijk enige spreiding aan te brengen in het aanvangstijdstippen. In de brief aan uw zoon of dochter staat een tijdschema vermeld.

Wij verzoeken u dringend hier rekening mee te houden, in het belang van uw kind !

Voor vragen en/of opmerkingen kunt u contact met ons opnemen.