© 2022 Rotary in Nederland.
Farewell party
EuropaTour
Giethoorn
Prebound weekend
Brabant weekend
Rebound dag
Meer foto's

Welkom bij Rotex Nederland

Meet the world

Sta jij op het punt het gaafste jaar van je leven te beginnen? Zit jij midden in het mooiste jaar van je leven? Of kijk jij terug op het bijzonderste jaar van je leven? Welkom op de site van Rotex. De organisatie voor en door Rotary exchange studenten. Een jaar op uitwisseling in een ander land, een andere cultuur, een andere taal zonder familie en vrienden. Hier lees je meer over de stichting Rotex, de activiteiten die wij organiseren, verslagen van outbounders en zie je prachtige foto’s van over de hele wereld!

Organisatie

Rotex is een organisatie voor en door exchange studenten die gedurende een jaar uitgezonden zijn naar het buitenland via Rotary’s internationale jeugduitwisselingsprogramma. Eenmaal teruggekomen uit het land waar ze het jaar van hun leven hebben beleefd willen ex-uitwisselingsstudenten (rebounds) graag hun opgedane ervaring delen en gebruiken om anderen te inspireren, te helpen en te motiveren. Ze weten als geen ander hoe het is om een jaar naar een vreemd land te gaan en wat voor problemen en gevoelens hiermee gepaard kunnen gaan. Rotex is vanuit dit idee opgericht, door de studenten voor de studenten. Rotex is er om informatie te verstrekken, inlichtingen te geven en ervaringen te delen. Op aanvraag verzorgt Rotex presentaties over de jaaruitwisselingen bij Rotaryclubs in Nederland. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het bestuur (zie contact). Wij zetten ons in na een gaaf jaar om anderen uitwisselingsstudenten ook zo’n jaar te laten beleven!

Ga naar contact

Dutchie

De Dutchie hebben we de afgelopen jaren getransformeerd van een bestand met de verhalen op papier, naar korte filmpjes waar de outbounds een deel van hun exchange laten zien. Hierdoor hopen wij een goed beeld te geven van dingen die exchange studenten zowel meemaken en proberen wij mee te gaan met de tijd door beeldmateriaal te geven!

De Dutchie is dus een verzameling van alle ervaringen, indrukken en gedachten van de Nederlandse studenten die op dit moment met het ‘Rotary Youth Exchange Program’ een jaar in het buitenland zitten. Op deze manier kunnen de Outbounds de filmpjes van elkaar bekijken, kan een Rotaryclub haar sponsorkind volgen, krijgen geïnteresseerde studenten een goed beeld van hoe het is, maar kan iedereen die het gewoonweg heerlijk vindt om te kijken ook lekker meegenieten.

Deze filmpjes kan je vinden op onze social media

ROTARY HELPT MENSEN