Dutch Orientation Camp

Het opzetten van een lessenserie voor een groep die je niet kent is best pittig. Er zit veel uitdaging in, en er komt veel bij kijken. Gelukkig doe je dat dan ook niet alleen het opzetten van die lessen maar werk je samen in een geweldig team van (aanstaande) leerkrachten die allemaal het beste beentje voor hebben met de nieuwe inbounds. Er moet gedacht worden aan de niveaus waarop een leerling zit wanneer het hier komt, welke stof bied je aan, kan je snel of langzaam gaan, laten we het heerschap over het eigen leerproces houden of gaan we in groepen werken, enzovoorts. Maar wanneer het af is heb je ook wel een product waar je trots op kan zijn.

 

En dan komt de meest geweldige week van het jaar weer. De week waarin allerlei tieners van over de hele wereld komen om een jaar in Nederland door te brengen. En jij als docent gaat hen vertellen hoe de Nederlandse taal is. De groep die er dit jaar was, was erg gemakkelijk en werkte goed mee. Ze waren gemotiveerd, enthousiast en leergierig. Daar waren wij als docenten erg blij en maakte het stukje lesgeven zoveel makkelijker. Voor alle leerlingen is het moeilijk om een taal te leren, maar sommigen gaan sneller dan anderen. Daarom kozen wij ervoor om de groep op te splitsen in drie snelheidsgroepen. Drie groepen waarin gewerkt wordt aan de opbouw van de Nederlandse taal. En als zo'n week dan om is en ze het assessment maken en je ziet hoe goed ze hun best doen om Nederlands te leren... Nou dat maakt ons trots als docenten!