© 2021 Rotary in Nederland.

ROTEX

Rotex is een organisatie voor en door exchange studenten die gedurende een jaar uitgezonden zijn naar het buitenland via Rotary’s internationale jeugduitwisselingsprogramma.

Eenmaal teruggekomen uit het land waar ze het jaar van hun leven hebben beleefd willen ex-uitwisselingsstudenten (rebounds) graag hun opgedane ervaring delen en gebruiken om anderen te inspireren, te helpen en te motiveren. Ze weten als geen ander hoe het is om een jaar naar een vreemd land te gaan en wat voor problemen en gevoelens hiermee gepaard kunnen gaan. Rotex is vanuit dit idee opgericht, door de studenten voor de studenten. Niet alleen zij die naar het buitenland gaan of daar al zijn (outbounds), maar ook buitenlandse studenten die voor een jaar naar Nederland komen (inbounds).

Rotex is er om informatie te verstrekken, inlichtingen te geven en ervaringen te delen. Daarnaast worden er door Rotex activiteiten en weekenden georganiseerd om de buitenlandse studenten een fantastische tijd in Nederland te bezorgen. Verder zijn ze vaak aanwezig bij activiteiten en weekenden georganiseerd door de Rotary zelf gedurende het jaar. Op deze manier proberen de leden de aankomende studenten (prebounds) enthousiast te maken om een jaar naar het buitenland te gaan en geven ze de exchangees in Nederland in jaar om nooit meer te vergeten. Ook zijn de Rotexers als ware ervaringsexperts betrokken bij de selectie van de nieuwe groep uitwisselingsstudenten. Op aanvraag verzorgt Rotex presentaties over de jaaruitwisselingen bij Rotaryclubs in Nederland. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het bestuur (zie contact).

Wij zetten ons in na een gaaf jaar om anderen uitwisselingsstudenten ook zo’n jaar te laten beleven!
Meet the world, meet yourself