Rotary Symposium - Democratie 3.0

Rotary club Gravenhage organiseert een feestelijke fundraising-bijeenkomst ter gelegenheid van het internationale lustrum 100 jaar Rotary.

Op 17 mei tussen 16 en 19 uur modereert Carla Joosten van Elsevier een gesprek tussen Jozias van Aartsen (oud-burgemeester, oud-bewindspersoon VVD) en Kathalijne Buitenweg (Tweede Kamerlid voor Groen Links) over de toekomst van de democratie. Deze bijzondere bijeenkomst vindt plaats in het Zuiderstrandtheater in Den Haag.

Naast het debat is er een loterij, waarvan de opbrengst geheel is bestemd voor de Stichting Leergeld Den Haag (https://www.leergelddenhaag.nl/). De loterij beoogt een mooi bedrag op te halen voor Haagse kinderen uit gezinnen met een krappe beurs, die zo (gebruik van) een muziekinstrument of pc kunnen aanvragen. In de loterij zijn geweldige prijzen te winnen, zoals een volledig thuis verzorgd diner voor 10 gasten, kaarten voor Toneelgroep Amsterdam en een rondleiding door het Mauritshuis door directeur Emilie Gordenker.

Het belooft een mooi event te worden op 17 mei tussen 16 en 19 uur in het Zuiderstrandtheater. Komt u ook?

Een entreekaart is 25,- inclusief lot en drankje. Extra loten kosten 10,- per stuk.

U kunt u vooraf aanmelden via zuurmondkalhorn@gmail.

Het debat

De democratie lijkt anno 2017 op drift. Ondanks welvaart en economische groei heerst publiek onbehagen. Vraagtekens en verwarring kenmerken de globalisering. Er gaapt een kloof tussen arm en rijk, tussen mannen en vrouwen, tussen hoog en laagopgeleiden, tussen migrant en autochtoon, tussen stad en regio en tussen de landen van de Europese Unie en Brussel. Het bestaande politieke systeem weet er geen raad mee. Moet de democratie worden vernieuwd? En hoe dan?

Sprekers

Jozias van Aartsen

Voormalig burgemeester Den Haag, oud minister van

Buitenlandse Zaken en Landbouw.

Kathelijne Buitenweg

Tweede kamerlid en voormalig Europarlementarir voor GroenLinks

Carla Joosten

Politiek journalist bij weekblad Elsevier

Datum en Locatie

17 mei 2017 16.00 19.00 uur

Zuiderstrandtheater Houtrustweg 505* 2583 WB Den Haag

* Navigatie: voer Houtrustweg 600 in

Entree

25 euro per stuk (inclusief 1 lot en drankje) Extra loten a 10 euro per stuk

Aanmelding

Via mail aan Suzanne

Zuurmond: zuurmondkalhorn@gmail

Meer informatie over het goede doel: de Stichting Leergeld

Stichting Leergeld Den Haag is een stichting die zich, in samenwerking met de Gemeente Den Haag, lokale fondsen, het bedrijfsleven en particulieren, richt op kinderen van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met een laag inkomen. Door verstrekkingen in natura (computers, fietsen, sportkleding, muziekinstrumenten) wordt ervoor gezorgd dat ook deze kinderen kunnen meedoen op school of in het verenigingsleven.

Routebeschrijving

Het theater bevindt zich aan het einde van de Houtrustweg aan de rechterkant. Het parkeerterrein is alleen via de Houtrustweg bereikbaar, niet via de Kranenburgweg.