Klik hier voor een verslag en foto's

Beachparty voor de KNRM Scheveningen

Op zaterdag 5 september 2009 organiseerde de Rotary Club ’s-Gravenhage Residentie een beachparty in restaurant At Sea aan de Scheveningse haven. De locatie van deze party was geheel in lijn met het goede doel van de avond, namelijk de afdeling Scheveningen van de KNRM.

De gasten werden bij aankomst door enige vrijwilligers van de KNRM opgevangen en konden meteen zien met welk materiaal de redders op zee en op het strand werken. Voor de liefhebbers was er de mogelijkheid om een rondje te varen aan boord van de nieuwe reddingboot van Scheveningen, de Kitty Roosmale Nepveu. Deze reddingboot doet vanaf de zomer 2009 dienst vanuit de haven van Scheveningen.

Tijdens het diner werd een mooi bedrag opgehaald met een veiling van “maritieme zaken”. Zo gingen de hoogste bieders onder andere met een middag zeilles voor kinderen, een zeiltocht aan boord van een hagelnieuwe HR37 of een middagje aan boord van de reddingboot naar huis. Mede door de veiling werd er een prachtig bedrag opgehaald.

De KNRM had aangegeven dat de bemanningsleden nieuwe overlevingspakken nodig hadden. Deze pakken beschermen de vrijwilligers op zee onder alle weersomstandigheden, ook als ze onverhoopt te water raken.

Aan het einde van de avond waren zowel de gevers als de ontvangers van de gift zeer verheugd dat er niet allen 6 overlevingspakken geschonken konden worden maar ook 6 “Personal Identification Beacons”. Met deze zenders kan een bemanningslid snel worden opgespoord die tijdens een reddingsactie te water is geraakt. In een noodsituatie kunnen deze beacons het verschil zijn tussen leven en dood.

Zowel de KNRM afdeling Scheveningen als de Rotary Club ’s-Gravenhage Residentie kunnen terug kijken op een zeer geslaagde beachparty. Voor herhaling vatbaar.

Meer informatie over de afdeling Scheveningen van de KNRM kunt u vinden op http://www.knrm.nl/30waar%5Fwij%5Fzijn/10Reddingstations/scheveningen/

Hieronder geven foto’s een aardige impressie van de dag.