Drakenboot Festijn

10 juni 2022

Helaas, helaas!

De 2e editie van het Drakenboot Festijn is uitgesteld. We vinden dat enorm jammer, maar dit besluit hebben we als Rotary Club Son en Breugel moeten nemen. Inmiddels zijn de samenwerkende partijen en de goede doelen geïnformeerd door ons.

Waarom?

We constateren dat het moeilijk is om het commitment te krijgen van genoeg teams om boten te bemannen. We begrijpen dat ook wel, want er wordt momenteel veel georganiseerd in de weekenden.

Onze organisatie kon dit jaar ook pas laat echt op gang komen door de lockdown begin dit jaar. Dat maakte de uitdaging extra groot.

Uitstel geen afstel!

Volgend jaar gaan we opnieuw alles op alles zetten om het Drakenboot Festijn voor elkaar te krijgen. We laten ons niet uit het veld slaan door wat tegenslagen. In 2023 bestaat het kanaal 100 jaar en dat is reden te meer om dan de 2e editie werkelijkheid te laten worden.

Dus uitstel maar geen afstel!

Rotary Club Son en Breugel

Goede doelen

Het evenement heeft als primair oogmerk om geld in te zamelen voor het steunen van lokale goede doelen. Sponsoren weten zich verzekerd dat hun gulle bijdrage één op één naar het goede doel gaat. Ook van het bedrag van de intekening voor deelname gaat het grootste deel naar het goede doel.

De uitgekozen goede doelen in 2022 zijn:

Stichting Met je hart Son en Breugel : www.metjehart.nl/gemeenten/son-en-breugel/

Stichting Kindervakantiespelweek Son: www.kvs-son.nl