Over Rotary Strabrecht

CLUBINFORMATIE ROTARY STRABRECHT

Rotary Strabrecht is als club onderdeel van Rotary International, een internationale serviceclub. Dit betekent dat de leden op verschillende manieren hun medemens zonder onderscheid van ras, geloof of politieke overtuiging steunen: Service above Self.

De doelen van Rotary International zijn:

· De bevordering bij ieder lid van dienstbaarheid bij de uitoefening van zijn maatschappelijke functies en het stimuleren van hoge ethische normen daarbij;

· Het dienen van de (plaatselijke) gemeenschap door de club(leden), zowel daadwerkelijk als financieel en zoveel mogelijk in samenwerking met bestaande organisaties;

· De bevordering van beter begrip en vrede tussen volkeren en culturen;

· Het bevorderen van onderlinge vriendschap tussen de clubleden.

Rotary Strabrecht heeft een eigen signatuur, die zich kenmerkt door veel belang te hechten aan maatschappelijke solidariteit en activiteit van de leden en onderlinge vriendschap tussen de leden.

Wij dragen bij aan de Rotary doelen door:

· Tweewekelijkse bijeenkomsten, waar lezingen, bedrijfsuitjes of bijeenkomsten “bij de open haard” op het programma staan;

· Actief bij te dragen aan goede doelen (serviceprojecten) in ons werkgebied of in samenwerking met andere Rotary clubs in de regio en met onze zusterclub in Pullheim (Duitsland).

Enkele voorbeelden van goede doelen projecten zijn:

(Zie voor meer voorbeelden ‘projecten’)

Stichting Zorglandgoed ’t Huisven, Heeze:

Deze stichting biedt midden in de natuur op een duurzame manier kleinschalige, zinvolle dagbesteding en trajecten gericht op arbeidsactivering, revalidatie en de aanloop naar re-integratie.

Rotary Strabrecht geeft ’t Huisven op diverse manieren steun: actief door mee te werken aan de opbouw van het zorglandgoed als ook met advies over de strategie en financieringsmogelijkheden van het landgoed.

Verwenacties, Heeze:

In de coronatijd zijn er in Heeze veel mensen die wegens ziekte, eenzaamheid, financiële problemen of wat dan ook het niet gemakkelijk hebben.

Rotary Strabrecht heeft een groot deel van deze mensen in nauwe samenwerking met de gemeente diverse verwenacties aangeboden, zoals diners en kerstattenties.

Onze “Stichting Goede Doelen Rotaryclub Strabrecht” heeft een ANBI status: http://anbi.nl/publicatieverplichting/stichting-goede-doelen-rotaryclub-heeze/)

Rotary Strabrecht is op zoek naar nieuwe leden

Rotary Strabrecht bestaat op dit moment uit een 20-tal leden maar wil dit graag uitbreiden naar 25 a 30 leden. Wij zijn op zoek naar scherpdenkers (m/v) die van betekenis willen zijn voor hun omgeving, en actief willen bijdragen aan onze activiteiten. Heb je interesse? Meld je aan via Marie-Anne Raaijmakers (amaraaijmakers@gmail.com). We nodigen je graag uit voor een kennismaking. Onze leden wonen of werken voornamelijk in de regio 040, met een focus op Strabrecht (Heeze, Leende, Geldrop, Sterksel, Mierlo).