Rotary Valkenswaard Organiseerde op 14 dec. 2023 "schuiven vur 't goeie doel"

Ook dit jaar werd er weer gestreden om de Rotary Valkenswaard Curling Cup, op de Kunstijsbaan op de markt in Valkenswaard.

De Cup is gewonnen door het Team Ons Plekje 2, zij namen de beker mee naar huis.

De wedstrijd werd afgesloten met een feest in de tent, waar iedereen luidkeels meezong. Een genot om mee te maken

Dit jaarlijkse evenement is een feest voor alle ruim honderd deelnemers. Een avondje uit waar mensen met een licht verstandelijke beperking en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt reikhalzend naar uitkijken.

De deelnemers krijgen tijdens het toernooi consumptiebonnen voor een drankje, broodje of kop soep en na afloop een medaille met een leuk aandenken. Ter afsluiting van de avond zal er ook een verrassingsoptreden zijn van een dj, een zanger of zangeres. Het hele evenement wordt georganiseerd door Rotary Club Valkenswaard, met financiële ondersteuning van het lokale bedrijfsleven.

Zo werkt het

Naast aanmoediging door hun eigen familie en vrienden, voelen de deelnemers zich extra gestimuleerd door de sponsoren en belangstellenden die persoonlijk bij het evenement aanwezig zijn. Deze vorm van curling wordt op het ijs gespeeld met teams van vier spelers; met een schijf waar een handvat aan zit. De schijf moet je proberen zo dicht mogelijk bij de rode stip te krijgen, de schijf die het dichtste bij ligt, wint. Je mag ook proberen om elkaars schijf weg te schuiven. Schaatsen zijn niet nodig, met gewone stevige schoenen lukt het prima. Interesse in sponsoring of meer informatie? Stuur dan een mail naar curling@rotaryvalkenswaard.nl.

Doelstelling van Rotary

De doelstelling van Rotary komt kernachtig tot uitdrukking in haar lijfspreuk 'Service Above Self'. Bij Rotary betekent dit dat je bereid bent iets van jezelf te geven. Dat je dienstbaar wilt zijn aan de samenleving en dit in de praktijk ook zichtbaar wilt maken. Niet alleen door het mede opzetten van lokale en wereldomvattende fundraisingprojecten, maar ook door het ter beschikking stellen van je (vak)kennis. De opzet van de Rotaryorganisatie nodigt daartoe uit.

Rotary Valkenswaard Curling Cup kijkt weer uit naar 2024