ANBI gegevens van Stichting Community Service van Rotaryclub Veenendaal Regio

Stichting Community Service van de Rotaryclub Veenendaal Regio

De Stichting is opgericht op 9 juni 1992 en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 41185510

Fiscaal nummer: 8157.25.759

De stichting heeft een ANBI registratie met RSIN 8157.25.759

• Stichting Community Service van de Rotaryclub Veenendaal Regio
  • E-mail: penningmeester@rc-veenendaalregio.nl

Bestuur

Het onbezoldigde bestuur van de Stichting wisselt elk clubjaar en bestaat uit tenminste drie leden van de Rotaryclub Veenendaal Regio. Het bestuur bestaat uit vrijwilligers die geen financiële beloning voor hun bestuurswerk ontvangen.

Het huidig bestuur clubjaar 2023-2024 (1 juli 2023 tot 1 juli 2024) bestaat uit de volgende personen:

• J. van Leeuwen: voorzitter
  • H.H. van der Velde: secretaris
  • B.L. van Rossen: penningmeester

Besturen voorgaande drie clubjaren:

Bestuur clubjaar 2022-2023 (1 juli 2022 tot 1 juli 2023):

H.M. Vlug: voorzitter

G.H. Hagelstein: secretaris

B.L. van Rossen: penningmeester

Bestuur clubjaar 2021-2022 (1 juli 2021 tot 1 juli 2022):

S.G. Donselaar en A.J.M. van Schuppen: duo-voorzitters

T.A. Berkel-Heere: secretaris

R.J.G. Reins: penningmeester

Bestuur clubjaar 2020-2021 (1 juli 2020 tot 1 juli 2021):

F.M.C. Pas en S.A. Warnitz: duo-voorzitters

G.A.F. Driessen: secretaris

R.J.G. Reins: penningmeester

Doel

De Stichting Community Service Rotary Club Veenendaal Regio is een ANBI en beoogt de bevordering van de doelstellingen van Rotary, voor zover deze betrekking hebben op de dienst aan de gemeenschap. De stichting tracht haar doel te bereiken door het verlenen van materiële steun in de vorm van giften (in geld), maar ook door “handjes” (in natura). De Stichting heeft mede tot doel het organiseren van wandeltochten.

Inkomsten

De inkomsten worden gevormd door het organiseren van allerlei activiteiten en projecten door de leden van de Rotary Club Veenendaal Regio, alsmede door individuele donaties. Indien nodig worden kosten van de acties voorgefinancierd door de Stichting, terwijl de daaruit voortvloeiende inkomsten direct worden bijgeschreven op de bankrekening van de Stichting. In de jaarlijkse financiële rapportage wordt het resultaat zichtbaar gemaakt.

Beleid

De steun via de financiële lijn richt zich enerzijds op de gemeenschap in Veenendaal en de omliggende regio. Die steun is in het algemeen niet structureel van aard en is vooral bedoeld als ondersteuning. De steun van de Stichting kan ook aanvullend zijn op de activiteiten van de leden van de Rotaryclub in de vorm van zelfwerkzaamheid en in natura.

Anderzijds is er ook aandacht voor internationale projecten op medisch, hygiënisch en educatief terrein. We haken aan bij wereldwijde Rotaryprojecten zoals ‘Polio de wereld uit’.

We hebben actief opgetrokken met zusterclubs aan het meerjarig project ‘Schoon Water voor Bertoua’ waarmee de stad Bertoua in Kameroen voorzien werd van lokaal beheerde waterpunten voor de gemeenschap.

Inzet door de leden van Rotary Club Veenendaal Regio – waaronder het bestuur van Stichting Community van de Rotaryclub Veenendaal Regio - geschiedt op vrijwillige basis en wordt niet financieel beloond; inkomsten komen dan ook niet ten goede van de bestuursleden en/of andere leden van Rotary Club Veenendaal Regio.

Financiële verantwoording

Het boekjaar van de Stichting loopt van 1 juli van een jaar tot en met 30 juni van het daaropvolgende jaar. De boekhouding van de Stichting wordt jaarlijks gecontroleerd door een Kascontrolecommissie die is samengesteld uit twee leden van de Rotary Club Veenendaal Regio. Na controle en akkoordbevinding wordt de balans en resultatenrekening gepubliceerd op deze website.