Wandelen voor Water 2019

In Wageningen zes liter water sjouwen voor Afrika

WAGENINGEN/EDE - Basisscholieren uit Wageningen, Bennekom, Ede en Lunteren hebben vrijdag zes kilometer gewandeld voor waterprojecten in Ethiopië. En ze deden dat met zes liter water in hun rugzak, dezelfde hoeveelheid die kinderen van hun leeftijd vaak over dezelfde afstand moeten dragen vanaf waterputten naar huis.

De scholieren hebben zo liefst €20.000 bijeengebracht voor het hulpproject in Afrika, ze hebben zelf sponsors gezocht voor dit doel. Met dit geld worden scholen in Ethiopië geholpen aan waterpunten, toiletten en wasbakken met zeep. Het WASH project is voorbereid door de Stichting Woord en Daad.

In Wageningen is het project omarmd door de Rotary Clubs Wageningen en Wageningen-Bergpoort. ,,Van de laatste is onze voorzitter Rob de Nooy zelf in Ethiopië geweest. Hij weet hoe nodig het is”, zegt Rotarian en Wageninger Henk van Andel. ,,In Wageningen deden vijftig scholieren van basisschool De Bijenkorf mee. Ze werden uitgezwaaid door burgemeester Geert van Rumund."

Eric Wijnacker 22-03-19
Bron: De Gelderlander