Marit op Jacht

LET THE HUNT BEGIN...!

Het leek een gewone vrijdagavond, het was ongeveer 11 uur 's avonds. Heel helder en het was eigenlijk best prettig buiten te zijn. Volle maan en windstil, af en toe dacht ik wat achter me te horen, maar als ik dan achterom keek, was er niets..

Gezellig kletsen met Carl, de man met wie ik daar was, over koetjes en kalfjes, maar toen vertelde hij me waar we eigenlijk waren. Een heel oude Maori-begraafplaats, de laatste bewoner had hier een paar maanden geleden nog botten van mensen gevonden...Geen moderne Maori wil daar nu rondlopen, zo bang zijn ze voor de ronddwalende geesten. Had hij me dit eerder verteld had ik wel twee keer nagedacht mee te gaan op deze missie.

Carl is een grote kerel, lijkt te wonen in z'n shorts, had een 'bouwlamp' op z'n hoofd en over z'n schouder: een geweer..

Op deze vrijdagavond was ik uitgenodigd om op possumhunt te gaan! Want zoals jullie misschien wel weten is de possum (een kat/rat/koala-achtig beest - zie bijlage!) een plaag hier in Nieuw-Zeeland. En elke nacht eten ze miljoenen kilo's aan native forest en dat is echt heel slecht voor het bos hier. Bijna elke Kiwi hier zal op de possum mikken als er een over de weg loopt.. het lijkt heel cru, maar doordat ik hier woon, je struikelt snachts over de possums en je ziet gewoon wat voor schade ze hier doen, ben ik er nu wel aan gewend.

Carl had de grote bouwlamp en ik liep 1 pas achter 'm met mijn zaklampje, kijkend waar ik me voeten neer zette. Carl vertelde me vanalles over de bomen en planten en dieren die daar leven en ik vermaakte me opperbest. Totdat ik met mijn zaklamp naast mijn voeten op een schedel scheen! Ik schrok me helemaal rot en dacht dat de Maories ons kwamen halen..! nou ja niet precies, maar je kan je wel voorstellen dat ik er niet zo blij mee was, maar Carl hielp me uit de droom en vertelde me dat het een schedel van een koe was... Toen ik wat beter keek zag ik dat natuurlijk ook wel... oepsie!

Maar het principe van de possumhunt is dat je met je bouwlamp in bepaalde bomen schijnt en die domme possums blijven gewoon zitten terwijl hun ogen rood oplichten (katteogen lichten geel op, zo op die manier kan je je Felix redden..!) en dan schiet je ze uit die boom. Dus dat is wat we deden

Het resultaat van 3 uur over een oude begraafplaats banjeren midden in de nacht:

2 possums

1 koeschedel

de Maori-geesten wakker geschud...

Dat we maar 2 possums hebben gevonden was heel bijzonder, want Carl liet me zien welke bomen ze allemaal hadden gegeten, maar ze waren blijkbaar zo slim hun ogen dicht te houden deze avond.. of deden een schoonheidsslaapje (is wel nodig, want sjonge wat zijn die beesten lelijk!)

Maar het is dus wel duidelijk dat deze 2 possums het loodje hebben gelegd, en voor de rest of de possums:

THEY'D BETTER WATCH IT, 'CAUSE WE'LL BE BACK!!

Veel liefs Marit!!!