Meike in Ficksburg

Gastfamilies in Ficksburg

Ik ben nu 3 maanden in Zuid-Afrika en ik ben 3 weken  geleden naar mijn 2e gastfamilie verhuisd. Hier zal ik mee beginnnen. Mijn  eerste gastfamilie was erg leuk, ik had een kleiner gastzusje en een  gastbroertje die heel lief en aardig voor me waren (evenals mijn  gastouders), maar nu ik in mijn 2e gastfamilie ben en ik  vergelijkingsmateriaal heb, kan ik zeggen dat ik het hier prefereer. Mijn  eerste gastfamilie was engels, deze famlie is afrikaans. Ik heb nu 2  gastbroertjes, eentje is 16 jaar oud, en die andere is 17. Ik heb al  golf met ze gespeeld, gedart, pool gespeeld, gitaar gespeeld etc. etc. Mijn  gastbroertjes zitten beide bij mij op school, waardoor we dus altijd met z'n  allen naar school gaan en van school afkomen. Deze gastfamilie is redelijk  vrij, terwijl in mijn eerste gastfamilie echt alles voor me werd gedaan. Ze  waren haast te lief voor me. Nou ja, het gaat dus gewoon erg goed in mijn gastfamile.

Rotaryclub

Ik ga eigenlijk bijna elke week  naar de reguliere rotary-bijeenkomsten. Eerst ging ik hier heen met mijn  gastvader, nu halen mijn counsellors mij elke week op, aangezien er in mijn  familie nu geen rotarians zijn. Mijn counsellors zijn erg aardig en ik heb  best veel contact met hen. Zij wonen ook in Ficksburg. Ook ben ik naar een  internationaal dinner geweest van mijn rotary-club, een aantal quizen en een  rotary-golfdag.

School en sport

Ik vind school erg leuk. Ik heb al best veel contact met mijn schoolhoofd  gehad en eigenlijk nog steeds. Vorig jaar is hier een meisje uit Canada  geweest en dat was eigenlijk geen succes. Om deze reden heeft mijn  schoolhoofd goed voor mij gezorgd in de eerste weken. En met succes, ik ben  prima geintegreerd en voel me echt al een meisje van Ficksburg High School.  Ik heb in de vorige term hockey in zowel het 2e als het 1e hockeyteam  gespeeld. Vorig week ben ik met schoolcricket begonnen. Ook met meiden van  school. Dat is heel leuk! Die sporten in combinatie met school, want  hierdoor ben je altijd met vriendinnen.

Trips en exchangees

Ik heb al redelijk veel gereisd in  Zuid Afrika, ik ben met mensen van de rotary naar de Kalahari geweest, ik  ben in Grahamstown, Port Elizabeth, Port Alfred, Sedgefield en East London  geweest met de andere uitwisselingsstudenten. Met hen heb ik veel contact.  De outward bound was in Sedgefield dit was superleuk! We hebben veel  adventure-sporten gedaan. En tijdens het kersenfestival (het hoogtepunt van  het jaar in Ficksburg) komen de uitwisselinsstudent uit Belgie en misschien  degene uit Australie zelfs naar Ficksburg. We zijn echt vrienden geworden. We zijn overigens maar met in totaal 4 uitwisselingsstudenten in het hele  district 9320, wat een derde van Zuid Afrika in beslag neemt. Nou ja, ik zal  stoppen omdat ik ga eten (echt Zuid-Afrikaans!). Oh, de mensen hier Houden  van Eten!