Bowlen met Jacobushof

In Krommenie zit vlakbij de woning van een paar rotarians van onze club het Jacobushof. In het Jacobushof wonen ongeveer 20 personen met een verstandelijke beperking. Er is dagbesteding en 24-uurs begeleiding met een slaapwacht voor de nachten. De vrije tijd kunnen de bewoners grotendeels zelf invullen. Naast professionele begeleiders zijn er ook vrijwilligers die activiteiten ondernemen met de bewoners. De buurtbewoners hebben regelmatig contact met de bewoners van het Jacobushof. Hun aanwezigheid, enthousiasme en spontaniteit geven de buurt kleur. Als Zaanse rotarians hechten we aan gevarieerde en leefbare buurten. Met een bijdrage van onze rotary club zijn we er trots op dat we op 23 februari 2024 iets terug hebben kunnen doen voor het Jacobushof.

Eerst hebben we met vele bewoners, begeleiders en vrijwilligers heerlijke pizza’s van Damiano gegeten. Daarna nog bij Bobs gebowld en wat gedronken met z’n allen. Veel lachende en blije gezichten, we hebben allemaal enorm genoten!