Samen sterk voor kinderen in de knel

In samenwerking met de Speelgoed- en Kinderkledingbank hebben we een actie gehouden voor de kinderen van de Voedselbank Zaanstreek. Momenteel helpt de voedselbank wekelijks 320 kinderen tot achttien jaar. Ons lid Donna Kloeze vertelt dat het idee ontstond om voor de voorjaarsvakantie iets extra’s te doen voor de kinderen van de voedselbank.

Joyce Jansen van de Speelgoedbank helpt veel kinderen van minima gezinnen aan goed en mooi speelgoed. Zij was zo enthousiast over het idee van Rotary Zaanstad om een waardebon te schenken aan de kinderen van ouders van de voedselbank, dat zij de waarde daarvan verdubbelde. De Voedselbank verzorgde vervolgens de logistieke organisatie, zodat alle kinderen van de voedselbank op vrijdag 17 februari een waardebon ontvingen. Deze kinderen kunnen nu zelf iets leuks uitzoeken bij de speelgoedbank.

Bestuurslid van de voedselbank Anke Donker, vertelt hoe belangrijk het is dat kinderen iets voor zichzelf kunnen kopen. “Met de kerst hebben de kinderen ook cadeaubonnen gekregen. Hoe mooi is het dat ze nu in de voorjaarsvakantie weer de gelegenheid krijgen om iets leuks aan te schaffen? De blijheid is van het gezicht van de kinderen af te lezen als ze zelf iets mogen uitzoeken”, vult Joyce aan. Voor kinderen is het van belang dat ze de gelegenheid krijgen om zich spelenderwijs te ontwikkelen. Een mooie actie die de goede samenwerking tussen voedselbank en speelgoedbank benadrukt met hulp van onze club.

De winkel van de speelgoed- en kinderkledingbank is gevestigd aan de Wandelweg 196 in Wormerveer en is geopend op maandag tussen 15.00 en 17.00 uur en op woensdag van 13.30 tot 15.30 uur.