OUTDOOR TRAININGSUNIT VOOR AV LYCURGUS

10 november jl., werd de nieuwe outdoortrainingsunit op het terrein van atletiekvereniging Lycurgus In Saendelft geopend.

De toestellen werden direct in gebruik genomen door atleten en hardlopers van alle leeftijden om hun krachten te beproeven, de spieren en conditie te versterken. Deze trainingsunit kon gerealiseerd worden met inspanning en volhouden van het bestuur en enthousiaste trainers van Lycurgus. De financiering moest eerst rond komen. Dankzij diverse sponsors werd het bedrag bijeen gebracht.

Aan de muur van het Lycurgusgebouw is op een groot bord zichtbaar wie de sponsors zijn. Rotary Zaanstad is één van die sponsors. Waarom? Omdat we willen bijdragen aan positieve sociale en sportieve interactie tussen jongeren, de jeugd, gezinnen, inwoners van Saendelft. Na de lockdown en isolatie van de coronapandemie willen we stimuleren dat de jeugd in Zaanstad Noord weer door middel van sportbeleving in de sportvereniging fijne maatjes vindt, zelfvertrouwen opbouwt, perspectief en een gezonde leefstijl ontwikkelt.

We hopen dan ook dat juist de jeugd in Saendelft en Krommenie de weg vindt naar die prachtige faciliteit van Lycurgus: de atletiekbaan, waar je kunt rennen, voetballen, kogelstoten, speerwerpen, hoogspringen, polsstok, verspringen, hordenloop. De hal waar je bij regen dezelfde dingen kunt doen. En de outdoorkrachtunit, waarop je spelenderwijs je krachten en conditie kunt trainen en verbeteren. Saendelft is een prachtige faciliteit rijker.