Donatie in dichtvorm voor de Voedselbank Zaanstreek

Tijdens de Sinterklaasviering van Rotaryclub Zaanstad op 6 december jl. overhandigde Rotary-lid Jaap Brinkman in ludieke dichtvorm de donatie van de Banketletteractie 2022 aan Hans Brinkhuis en Gert van der Meer van de Voedselbank Zaanstreek. Voorzitter Hans Brinkhuis: ‘Wat geweldig dat met de verkoop van ruim 4.100 banketletters de opbrengst van        € 20.350,- aan de Voedselbank Zaanstreek wordt gedoneerd’.

Banketletteractie
Jaarlijks organiseert Rotaryclub Zaanstad deze succesvolle Banketletteractie in samenwerking met Buter Patisserie in Zaandam. Een enorme operatie voor Buter en de leden om ruim 4.000 banketletters op tijd bij iedereen af te leveren. De Rotary-leden zetten zich fanatiek in om met de verkoop van banketletters geld in te zamelen voor het goede doel. In 2022 besloot Rotary Zaanstad met de opbrengst van de actie de Voedselbank Zaanstreek te steunen én zich daarnaast vrijwillig in te zetten tijdens winkelacties.

Fysieke winkels voor klanten
Tijdens de indrukkende presentatie over de Voedselbank van Hans Brinkhuis was het enthousiasme bij de leden groot over de toekomstplannen om ook fysieke winkels voor klanten in de Zaanstreek te openen. De klanten ontvangen dan niet meer het kant-en-klare krat met producten, maar kunnen zelf boodschappen kiezen uit een winkel. Hans Brinkhuis: ‘Hoewel het een lastige zoektocht is naar geschikte winkellocaties, ziet het ernaar uit dat de Voedselbank Zaanstreek binnenkort haar eerste fysieke winkel kan openen. Daar zal deze donatie een mooie bijdrage aan kunnen leveren’.

Voor ons als club is dit een project waarin echte maatschappelijke betrokkenheid kan worden getoond. Het is best een klus maar het resultaat smaakt goed, net als de amandelspijsbanketletters trouwens

En mocht je ze dit jaar hebben gemist, volgend jaar zullen we ze vast weer verkopen!