Rotaryclub Oosterhout-Regio

Rotaryclub Oosterhout Regio is opgericht op 8 november 1977. Onze club heeft 39 leden, mannen en vrouwen uit diverse beroepgroepen en variërend in leeftijd. Elke donderdagavond tussen 18 en 20 uur ontmoeten we elkaar in de Dorpsherberg in Teteringen (N-Br). Tijdens deze bijeenkomsten praten we bij, eten we met elkaar en verzorgt een clublid of een gastspreker een presentatie voor de leden. Jaarlijks organiseren we activiteiten voor verschillende doelen en organisaties. Een greep uit onze projecten: Santa Run Oosterhout, Jobexperience, Wensboom Oosterhout, Ouderenmiddag, Handen-uit-de-mouwendag. Onze Rotaryclub wisselt jaarlijks van bestuur

Rotary is een internationale organisatie. De leden steunen op verschillende manieren hun medemens zonder onderscheid te maken in ras, geloof of politieke overtuiging. Rotarians zetten zich in hun directe omgeving maar ook wereldwijd in, om te helpen de wereld een stukje beter te maken. Ze doen dat onder andere door uiteenlopende projecten uit te voeren met hun clubleden. Ook werken zij samen met andere (internationale) clubs en partners (o.a. ondernemers, gemeentes, stichtingen).

Ieder Rotary-lid kan op zijn eigen manier in actie komen. Bijvoorbeeld door de handen uit de mouwen te steken of door kennis, ervaring en het netwerk te delen om projecten mogelijk te maken. Waar mogelijk werken we samen met bestaande organisaties in de eigen omgeving. Vaak fungeert Rotary als motor om een project in gang te zetten.