Publieke evenementen van de Amsterdamse Rotaryclubs

De openbare activiteiten van de Amsterdamse Rotaryclubs worden bijgehouden in een elektronische agenda. Handig, en vooral: altijd bijgewerkt. De agenda wordt bijgehouden door rtn Paul te Bokkel, Amsterdam Blauw. Je kan deze agenda niet wijzigen of je via deze agenda aan- of afmelden; daarvoor moet je bij de organiserende club zijn. Per evenement is een link met nadere informatie opgenomen.

Als je een abonnement wilt nemen, om zodoende altijd op de hoogte te zijn, lees dan hieronder verder.

Klik hier om de agenda in je browser te zien

De agenda op een iPhone/iPad

Ga op je iPhone naar "instellingen", kies eerst "Agenda", daarna "Accounts" en vervolgens voor "Nieuwe account".
Kies dan helemaal onderaan in het rijtje voor "Anders" en vervolgens voor "Voeg agenda-abonnement toe".

Bij "Server" moet je het volgende adres intypen: (Tip: lees hier hoe je dit adres kan kopieren)

Zie je de evenemtenen niet terug in je agenda, klik dan linksbovenin op "Agenda's" en zorg dat er een vinkje staat achter de Rotary-kalender in de lijst "geabonneerd".

De agenda op Android Smartphones

Ga op je telefoon naar de instellingen. Er moet ergens een "Google account" ingesteld staan. Dit is een emailadres dat waarschijnlijk eindigt op @gmail.com. Ga dan op je computer naar http://calendar.google.com en log in met dat emailadres. Log eventueel eerst (rechtsboven) uit als je al ingelogd was onder een ander account. In Google Calendar vul je linksonder bij "Andere agendas" - via het driehoekje - "toevoegen via URL" de volgende URL in: (tip: klik met de rechter muisknop op de URL om deze te kopieren)
Zie je de evenementen niet terug in de agenda op je telefoon, zorgt dan dat op je telefoon bij "Instellingen - Agenda" het vinkje bij "Alle agenda's" aan staat.

Je Google-account op je Mac (iPhone, iPad)

Als je een Mac, iPhone of iPad hebt, en een Google account, maar je heb je Google-account (en daarme je Google agenda's) niet op je Apple-apparaat, volg dan de instructies op van Google

De agenda in Outlook

Als je de agenda van de club ook in Outlook wil hebben, volg dan de instructies op Microsoft

Als niks werkt

Je kan altijd online de agenda bekijken:

En als je echt de URL met de hand moet moeten typen, is het wellicht je laatste optie om een van de links aan te klikken om te zien wat er gebeurt. Weer er alert op dat bij het importeren van een .ICS-bestand alle gebeurtenissen gekopieerd worden naar je agenda, waarna je geen updates meer krijgt! (de URL voor Outlook legt het verschil uit).