Bestuurswissel 2019-2020

Wie het weet mag het doen!!

Het komend jaar mag ik onze veelzijdige club voorzitten in Arnhem. Een bijzonder jaar, niet vanwege mijn voorzitterschap, maar vanwege de vieringen in het kader van 75 jaar vrijheid in onze mooie stad.

Lets not forget!!! Drie gewone woorden maar een immense impact in het leven van mensen. Als geboren Arnhemse ken ik de verhalen van mijn vader; zwemmend in de Rijn met de jongens uit de buurt, toen ze intuïtief voelden dat ze naar huis moesten. Er was wat gaande. Ondanks dat zwemmen verboden was en ze beter konden wachten tot ze opgedroogd waren, renden ze naar huis. Ze riskeerden een fikse veeg van moeders, maar twijfelden geen moment.

Een dubbel gevoel: we vieren luid vrijheid en tevens vraagt bewustzijn, van oorlog, stilte….

Rotary Arnhem Rijn is een fijne kleinschalige club. Een plek om te leren, om te delen, om LOL te hebben maar vooral om wat voor de medemens te doen. Rotary is een wereldwijde organisatie en het is dus enorm knap dat we juist op lokaal niveau het verschil kunnen maken. Ieder vanuit zijn eigen kracht en expertise. Het ene project spreekt meer aan dan het andere en dat kan in deze club. Jarenlang dragen we bij door projecten bij Het Kruispunt (koken voor dak- en thuislozen), de Zilvervloot (in het najaar een rit door de omgeving met ouderen) Oliebollen bakken in december in een verzorgingshuis en zijn wij de initiator van De Kleurrijke Picknick in Arnhem waar we hoop opgeleide allochtonen jongeren helpen in hun netwerk.

Iedere voorzitter mag zijn eigen thema bedenken. Dus toen ik daar eens over aan het brainstormen was adviseerde een vriend mij: Revolutionaire Rotary. Dat vond hij wel passen…. Ik durfde dat niet aan. Misschien als ik later groot ben..

Dus het komend jaar staat in het teken van: Wie het weet mag het doen!! Als (klein) dochter van ondernemers en zelf ondernemer kwam eerst in mij op: Niet lullen maar poetsen. Maar vond dat niet Rotary waardig.. Dus het werd: Wie het weet mag het doen!!! Want wat wordt er gerealiseerd met alleen vergaderen…..?

En nu 3 weken verder in wat ze zeggen dat mijn jaar gaat worden heb ik ook een sub titel….

Wie het weet mag het doen! En dat zullen ze weten……..

Met een hoop lol gaan we betekenis geven in Arnhem en ik nodig eenieder uit die daaraan wil bijdragen om contact op te nemen.

Margriet Veraart

Voorzitter Rotary Arnhem Rijn 2019-2020

Clubavond: Woensdagavond 19.00 – 20.30 uur

Locatie: Café Restaurant Verheyden, Wezenstraat 6, 6811 CR Arnhem