Kaartenaktie

Kaartenactie voor schilderlessen voor Oekraïense kinderen door Rotaryclub Bathmen de Schipbeek

Leden van Rotary Club Bathmen- de Schipbeek tijdens de kerstmarkt in Holten, met in het midden Marina Sheveleva.

De afgelopen weken heeft onze club kaarten verkocht, onder andere op twee lokale kerstmarkten. Op zaterdag 9 december was de club aanwezig op de sfeervolle kerstmarkt in Oude Molen, bij Bathmen.  Afgelopen vrijdag, 15 december, waren ze op de kerstmarkt in Holten aanwezig. Op beide markten waren de kleurrijke kaarten een succes.

De opbrengst van de kaartenactie komt ten goede aan materialen voor schilder- en tekenlessen voor Oekraïense kinderen die in Holten wonen.  De lessen worden in de gemeenschappelijke ruimte van de woonvoorziening aan de Forthaarsweg verzorgd door de 17-jarige Oekraïense kunstenares Marina Sheveleva. Het zijn haar kunstwerken die zijn afgebeeld op de fraaie kaarten.

In Holten was Marina zelf aanwezig om kaarten te verkopen. Overigens kwamen mensen niet alleen naar de kraam om kaarten te kopen. Er was veel interesse voor deze goedlopende activiteit voor de Oekraïense kinderen en ook wilden mensen horen hoe Marina haar leven in Nederland heeft opgepakt.

Het was mooi om te zien dat er zoveel interesse van de kant van Holtenaren is voor het wel en wee van hun tijdelijke dorpsgenoten. Bezoekers merkten op dat ze waarderen dat Marina zelf actief is om geld bij elkaar te krijgen voor deze activiteit voor haar jongere landgenootjes.