100 jaar Rotary in Nederland

In 2023 bestaat Rotary 100 jaar in Nederland. Op 29 januari 1923 werd Rotaryclub Amsterdam als eerste club in Nederland opgericht en op 11 maart volgde Rotaryclub Utrecht. Dat wordt door alle districten en clubs uitgebreid gevierd.

Zaterdag 28 januari 2023 was de aftrap van de estafette voor ‘100 jaar Rotary in Nederland’.  Rotary en Rotaract doen dit samen: dit Rotary jubileumjaar gaan we van district naar district, van club naar club fietsen, wandelen, rennen, over land en over water.  5.000 km langs 500 clubs in alle 7 districten. Dwars door heel Nederland om alle Rotary- en Rotaractclubs met elkaar te verbinden.

Elke club neemt een traject voor haar rekening en draagt de Estafette-schop over aan de volgende club. Met wind tegen, of wind mee, in regen of met zonneschijn, óp naar de volgende club of district. Elke club genereert hier zelf publiciteit en aandacht mee. Voor Rotary, Roteract en onze goede doelen op internationaal, nationaal en lokaal niveau. Zo kan een club bijvoorbeeld de kilometers laten sponsoren, met de estafette bijvoorbeeld gehandicapten een leuke dag bezorgen of een feestelijke overdracht organiseren.

In elk van de 7 districten komt een van de 7 areas of focus of aandachtsgebieden van Rotary in de schijnwerpers te staan. Rond dat thema worden speciale activiteiten georganiseerd. Dit is de verdeling per district.

Kies een van de bovenstaande districten
en bekijk de route en de routekaart

Elke club is onderdeel van de estafette. Bedenk een leuke en duurzame manier om de estafette in te vullen. En organiseer activiteiten in het thema van jouw district. Zo laten we zien waar Rotary mee bezig is en hoe veelzijdig we zijn, echte people of action! Maak er met je club een mooie dag van en werk samen met clubs in de buurt. En helemaal mooi als we ook nog een flink bedrag voor een goed doel ophalen.

MELD JE AAN ALS VRIJWILLIGER