xx

Preventie en behandeling van ziekten

Wij geloven dat een goede gezondheidszorg voor iedereen toegankelijk moet zijn. Toch kunnen 400 miljoen mensen in de wereld het zich niet veroorloven of hebben geen toegang tot basisgezondheidszorg.

Ziekte leidt tot ellende, pijn en armoede voor miljoenen mensen wereldwijd. Daarom is het behandelen en voorkomen van ziekten zo belangrijk voor ons. We ontwikkelen zowel grote als kleine projecten. We hebben tijdelijke klinieken, bloeddonatiecentra en trainingsfaciliteiten opgezet in achtergestelde gemeenschappen die worstelen met uitbraken en toegang tot gezondheidszorg. We ontwerpen en bouwen infrastructuur waarmee artsen, patiënten en overheden kunnen samenwerken.

Onze leden bestrijden ziekten als malaria, HIV / AIDS, Alzheimer, multiple sclerose, diabetes en polio. Preventie is belangrijk, daarom richten we ons ook op gezondheidsvoorlichting en het bieden van routinematige gehoor-, zicht- en tandheelkundige zorg.

Zo helpt Rotary

We leiden gemeenschappen op en rusten ze uit om de verspreiding van levensbedreigende ziekten te stoppen. Rotary-leden zijn elke dag betrokken bij honderden gezondheidsprojecten over de hele wereld.