xx

Gezondheid van moeder en kind

Rotary maakt hoogwaardige gezondheidszorg beschikbaar voor kwetsbare moeders en kinderen, zodat ze langer kunnen leven en sterker kunnen ontwikkelen.

We breiden de toegang tot kwaliteitszorg uit, zodat moeders en kinderen overal dezelfde kansen krijgen op een gezonde toekomst. Elk jaar sterven naar schatting 5,9 miljoen kinderen onder de vijf jaar als gevolg van ondervoeding, gebrekkige gezondheidszorg en slechte sanitaire voorzieningen, die allemaal kunnen worden voorkomen.

Zo helpt Rotary

Rotary biedt onderwijs, vaccinaties, geboortekits en mobiele gezondheidsklinieken. Vrouwen wordt geleerd hoe ze de overdracht van hiv van moeder op kind kunnen voorkomen, hoe ze borstvoeding moeten geven en hoe ze zichzelf en hun kinderen tegen ziekten kunnen beschermen.