xx

Leefmilieu

Rotary’s nieuwe prioriteit is een grondige aanpak van schadelijke invloeden op ons leefmilieu.

Dit betekent dat de Rotary Foundation (vanaf 1 juli 2021) Rotarysamenwerkingsprojecten die bijdragen aan een duurzamere wereld, financieel gaat ondersteunen.

Laten we als People of Action de handen uit de mouwen steken voor projecten met een positief, meetbaar en duurzaam effect op de plek die we allen kennen als onze wereld.

In de afgelopen vijf jaar heeft de Foundation al global grants uitgekeerd ter waarde van 18 miljoen Dollar aan projecten die het milieu verbeteren. Nu de bescherming van ons leefmilieu een focusgebied wordt krijgen Rotaryclubs de mogelijkheid om meer impact te leveren op dit gebied.

In Nederland en ook in diverse andere landen is de End Plastic Soup al een groeiende actie die op verschillende manieren aandacht vraagt voor de schade die afval aanbrengt aan ons milieu

Endplasticsoup

Een duurzame wereld! Voor mens, dier en plant, nu en morgen. Een duurzaam en gezond leven binnen de mogelijkheden van onze Aarde. Een bestaan met voldoende schoon water, voedsel, hernieuwbare energie en materialen zonder ons leefklimaat uit te putten.

RC Leefklimaat