film-premiere Michiel de Ruyter

Op 29 januari 2015

Voor de vijfde keer alweer organiseert Rotary Club Breda de Bredase première van een nieuwe film. Dit keer vertonen wij de epische avonturenfilm over het leven van Nederlands grootste zeeheld MICHIEL DE RUYTER (1607-1676). Een film van Roel Reiné met in de hoofdrollen Frank Lammers (Michiel de Ruyter), Sanne Langelaar (Anna de Ruyter), Lucas Dijkema (Van Brakel), Barry Atsma (Johan de Witt), Roeland Fernhout (Cornelis de Witt), Hajo Bruins (Tromp), Egbert-Jan Weeber (Willem III), Derek de Lint (Kievit), Tygo Gernandt (Van Ghent), Victor Löw (De Waerd), Jules Croiset (De Graeff), Eugene Bervoets (Van Ginneken) en Lieke van Lexmond (Wendela).

De opbrengst van de film “Het Diner” vorig jaar, € 12.500, is ten goede gekomen aan de Stichting Vrienden van Revant. Met deze substantiële bijdrage hielpen de vrienden het Revalidatiecentrum Breda om onlangs het bijzonder innovatieve apparaat ('de grail') aan te schaffen waarmee inmiddels de loopvaardigheid van revalidanten met ernstige loopproblemen daadwerkelijk wordt verbeterd.

De lustrum filmpremière vindt plaats op donderdag 29 januari 2015 in de Pathébioscoop in Breda. Vanaf 19.30 uur ontvangst met koffie of thee, aanvang film om 20.30 uur en na afloop een drankje en hapjes in de foyer.

Voor de première hebben we de acteur Frank Lammers (Michiel de Ruyter) bereid gevonden aanwezig zijn en mogen we hem interviewen.

Ook dit jaar blijft de opbrengst van de lustrum filmpremière in Breda! Wij ondersteunen dit jaar de Stichting MEES. Stichting MEES is een kleinschalig kinderdagcentrum in Breda voor kinderen van 0 tot 12 jaar met een complexe zorgvraag op het gebied van een verstandelijke en lichamelijke beperking. Kleinschaligheid en integratie en intensieve samenwerking met ouders staat bij Mees hoog in het vaandel. Zie voor meer informatie www.stichting-mees.nl

Voor dit event zoeken we sponsors. Voor € 300,- bent u al hoofdsponsor. Klik voor meer Sponsormogelijkheden hier.

Wij danken u bij voorbaat ook namens Stichting Mees voor uw bijdrage!