JobRotary

JobRotary in Gooi en Eemland

BUSSUM – Sinds 2005 werken zeven RotaryClubs in de regio Gooi en Eemland samen bij de uitvoering van JobRotary. JobRotary heeft tot doel om werkzoekenden die ouder zijn dan 40 jaar en langer dan 6 maanden werkloos, te ondersteunen bij het vinden van een nieuwe baan. JobRotary Gooi en Eemland telt 35 getrainde mentoren. Zij zijn allen Rotary-lid en stellen hun ervaringen, kennis en netwerk vanuit hun eigen werkgebied ten dienste van werkzoekenden.

JobRotary Gooi en Eemland is één van de elf afdelingen in ons land die er daadwerkelijk de schouders onder willen zetten. Circa 50% van allen die de afgelopen jaren de hulp van JobRotary hebben ingeroepen, hebben een nieuwe baan of zijn geholpen bij het vinden van een nieuwe route.

JobRotary vervangt niet de bestaande professionele instanties die bij het vinden van werk helpen; maar met grote zorg wordt geprobeerd een aanvulling te zijn. De mentor van JobRotary is niet meer en niet minder dan een helpende hand, heeft een luisterend oor, geeft vanuit eigen ervaring praktische tips en zet kandidaten zo nodig op nieuwe sporen. De werkzoekende moet het echter zelf doen en bereid zijn tot volledige inzet.

De activiteiten van JobRotary vinden plaats op basis van vrijwilligheid en zijn derhalve kosteloos.

Aanmelden kan via de landelijke site www.jobrotary.nl. Van daaruit wordt de regio geïnformeerd waarin de werkzoekende woont. Het regiobestuur legt daarop contact met één van haar mentoren die op zijn of haar beurt contact legt met de kandidaat. Een intake gesprek kan daarna vrij snel volgen.

In de regio Gooi en Eemland kunnen inwoners van de volgende plaatsen een beroep doen op JobRotary: Almere, Baarn, Blaricum, Bussum, Hilversum, Huizen, Laren, Naarden, Soest, Soestdijk, Weesp, Wijdemeren en Zeewolde. Voor kandidaten geldt als voorwaarde dat zij ouder zijn dan 40 jaar en langer dan 6 maanden werkloos.