75 JAAR VREDE EN VRIJHEID

ONLINE DISTRICTSCONFERENTIE 16 MEI 2020
75 JAAR VREDE EN VRIJHEID

Beste Rotaryvrienden,

Onze eerste online Districtsconferentie (DISCON) vindt plaats op zaterdag 16 mei 2020 van 10.30 uur - 12.00 uur. Een primeur omdat we helaas door de Corona omstandigheden nu niet fysiek bij elkaar kunnen komen. Misschien bevalt het wel zo goed dat we deze digitale manier in de toekomst vaker gaan gebruiken, passend bij de tijdsgeest.

Zoals ik bij de clubbezoeken en eerder in mijn brieven heb vermeld, is het thema van deze districtsconferentie: Vrede en 75 jaar leven in Vrijheid. Vrede is immers een van de Focusgebieden van Rotary. Jammer genoeg zijn onze activiteiten op dat gebied minder bekend in Nederland. Hier willen wij graag verandering in brengen met ons DISCON programma.

Het programma bestaat uit 2 blokken, met een korte pauze om even de benen te strekken.

De volgende sprekers staan op het programma:

Ann-Britt Ǻsebol, Zweeds Parlementslid, deskundige op het gebied van het Rotary focusgebied Vrede. Zij weet als geen ander wat Rotary doet om Vrede te bevorderen in de wereld.

Rob Sijstermans (Instituut Clingendael), onze Nederlandse Peace Fellow, ontving in 2011 een Rotary Peace Fellow Scholarship. Hij maakt ons deelgenoot van zijn werkzaamheden op het gebied van Vrede.
Jan Brabers (RC Nijmegen-Zuid) geeft ons een bijzondere inkijk in Rotary ten tijde van de Tweede Wereldoorlog.
Peter van Uhm, voormalig Commandant der Strijdkrachten, houdt een betoog onder de titel: “Vrede en Vrijheid, je moet er wat voor doen”.

Registratie
Om deel te kunnen nemen aan deze online DISCON kunt u zich inschrijven middels deze link vóór 14 mei. Deelt u de link ook gerust met familie, vrienden, huisgenoten en andere geïnteresseerden. Het programma is echt de moeite waard om door zoveel mogelijk mensen bekeken te worden! Ik kijk er dan ook naar uit om jullie in groten getale te verwelkomen.

Vrede en Vrijheid - Discon 2020

De eerste online Districtsconferentie werd op 16 mei 2020 gehouden met als thema: Vrede en Vrijheid, met de volgende sprekers in het programma:Ann-Britt Ǻsebol, Rotarian uit Zweden, lid van het Zweedse Parlement, over het Rotary focusgebied Vrede: Wat doet Rotary om Vrede te bevorderen in de wereld? Rob Sijstermans over zijn ontvangen Rotary Peace Fellow Scholarship en hoe het hem sindsdien is vergaan.Peter van Uhm, voormalig Commandant der Strijdkrachten, met een lezing over “Vrede en Vrijheid, je moet er wat voor doen”. Jan Brabers over Rotary tijdens de Tweede Wereldoorlog.Met dank aan Landgoed Grootstal waar de opnames plaatsvonden.

Geplaatst door Rotary District 1550 op Woensdag 24 juni 2020

Met dank aan Landgoed Grootstal waar de opnames plaatsvonden.

Met vriendelijke groet,

Anneke Assen, Gouverneur D 1550