Tulpenbollenactie

Studenten Fontys Hogeschool zeer succesvol met Tulpenbollenactie voor “End Polio Now”!

Ernest van Wijk, docent bij Fontys Hogescholen Eindhoven én voorzitter van Rotaryclub Weert Land van Horne, bedacht een mooi plan om de jaarlijkse “End Polio Now” tulpenactie onderdeel te maken van de bestaande onderwijsmodule Sales & Accountmanagement. Hij daagde zijn leerlingen uit om zo veel mogelijk doosjes met tulpenbollen te verkopen en hiermee een bijdrage te leveren aan een wereld zonder Polio. Bijkomend voordeel was dat de leerlingen gebruik konden maken van de kennis van Clubleden en daardoor in aanraking kwamen met Rotary.

Verkoop Challenge

Tijdens een van de Clubavonden presenteerden enkele vierdejaars studenten hun plannen en verkooppitches. De opgedane tips en feedback werd verwerkt in een verkoop wedstrijd waaraan bijna 80 tweedejaars studenten Commerciële economie hebben deelgenomen.

Geoliede verkoop teams

Als geoliede verkoop teams gingen ze, onder begeleiding van de vierdejaars studenten, aan de slag om de doosjes End Polio Now tulpenbollen onder de aandacht te brengen bij zowel particulieren als de zakelijke markt. “U wilt toch ook dat uw kinderen gezond kunnen opgroeien, wij bieden u de kans uw kinderen te beschermen door Polio te verbannen” was het meest gehoorde verkoopargument waarmee de studenten hun potentiële kopers wisten te overtuigen.

Students of Action

Een leuke en creatieve wijze om studenten bekend te maken met Rotary en de strijd die “End Polio Now” voert. Maar ook effectief, in totaal zijn maar liefst 800 doosjes verkocht en rekening houdend met de bijdrage van de Bill & Melinda Gates Foundation is daarmee de fantastische bijdrage van € 24.000,- opgehaald. Zowel Rotaryclub Weert Land van Horne als Fontys Hogescholen zijn zeer trots op de inzet en het geweldige resultaat. People of Action zijn dus zeker ook “Students of Action”.

De Rotary Tulpenbollenactie wordt al jaren zeer succesvol uitgevoerd om geld in te zamelen voor “End Polio Now”. Met de verkoop van één doosje kunnen maar liefst 60 kinderen ingeënt worden.

Hoe zit dat? De verkoop van één doosje tulpenbollen brengt € 15,- op. Per doosje legt de Bill & Melinda Gates Foundation € 20,- bij. De kosten per doosje bedragen € 5,-. Dat betekent een netto donatie van € 30,- per doosje. Voor slechts € 0,50 kan een kind voor het leven gevaccineerd worden tegen polio.