xx

Logo Rotaryclub Elsloo-Maaskant

Rotary wijnactie met Xavier Vignon 2021 Les Dentelles

Beste vrienden van Rotaryclub Elsloo-Maaskant,

Naast onze inmiddels befaamde whiskyproeverijen doen we ook 2 x per jaar een wijnactie.

Tegen het einde van het jaar is dit steevast een actie met een prachtige Côtes du Rhône van het huis van Xavier Vignon. De mensen die eerder hebben meegedaan weten inmiddels dat dit een prachtige wijn is.

Reikhalzend kijken we ieder jaar weer uit naar de presentatie van de nieuwe wijn van Xavier Vignon, de sterwijnmaker en meesterassembleur uit de Rhône. Al meer dan tien jaar maakt hij voor Okhuysen een speciale cuvée uit de Côtes du Rhône die wij onze klanten exclusief aan mogen bieden. Dit jaar heeft Xavier iets bijzonders voor ons in petto. Speciaal voor Okhuysen maakte hij een selectie van zijn mooiste cuves en vaten uit het topwijnjaar 2021 en assembleerde daarmee “Les Dentelles”.

Een primeur! Waar wij gewoonlijk een cuvée uit het recentste oogstjaar aanbieden, presenteren wij u nu een wijn die een jaar extra de tijd heeft gekregen om optimaal te rijpen en die dus perfect op dronk is wanneer u de wijn thuis ontvangt.

Brede gastronomische inzetbaarheid

Met Les Dentelles haalt u een volle, soepele rode wijn in huis. Een wijn die niet alleen heerlijk op zichzelf is, maar ook goed inzetbaar is aan tafel. De combinatie van kruidigheid, fruitintensiteit en elegantie die we terug proeven in deze côtes du rhône maakt dat de wijn zich moeiteloos aanpast aan vele verschillende gerechten. Les Dentelles is het perfecte glas rood bij een winterse stoofpot, een lamsbout met knoflook en rozemarijn uit de oven of een kruidige groenteschotel. Een wijn met genoeg klasse om te schenken bij een diner met vrienden, maar met een prijskaartje voor alledag.

Dan nog meer goed nieuws: in samenspraak met Xavier Vignon is besloten om vanaf dit jaar lichtere wijnflessen te gebruiken. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook hebben we daardoor – ondanks de gestegen kosten – de prijs van de wijn gelijk kunnen houden aan die van vorig jaar.

Op dronk tussen 2024 en 2029.

Wij kunnen deze aanbieden voor € 11.10 per fles bij afname van 1 doos (12 flessen).

Als er 2 dozen (24 flessen) worden afgenomen krijgt de besteller er ook deze keer gratis een magnum bij.

Onze Rotaryclub houdt € 24,- per doos wijn over om onze goede doelen te ondersteunen.

Meer informatie en bestellen kan via onze website.

Bestellen kan tot 25 januari 2024. De wijnen worden maart 2024 geleverd.

LET OP: de flessen moeten door jullie zelf worden afgehaald in Neerbeek.