Elst, oktober 2023

Betreft: Doneer voor een mooiere wereld

Beste Rotaryleden,

De wereld een beetje mooier maken. Daar zijn alle Rotarians elke dag mee bezig. Velen van ons doneren bijvoorbeeld aan de Zonnebloem, de Hartstichting en het KWF. Goede doelen die in veel gevallen best ver van ons bed staan. En waarvan we aannemen dat ons ingelegde geld goed terechtkomt.

‘Dichter bij’ huis – onder de Rotaryparaplu – hebben wij onze eigen goede doelenorganisatie: The Rotary Foundation (TRF). Hieronder vallen de fondsen: Annual, End Polio Now en Endowment. Het geld dat in deze 3 fondsen zit, komt 100% zeker terecht op die plekken waar het het allerhardst nodig is.

Denk bijvoorbeeld aan Fatima die in Marokko haar man, haar 2 zoontjes en haar pasgeboren baby’tje is kwijtgeraakt. Zij zag haar complete wereld onder het puin verdwijnen. Het TRF helpt Fatima en gedupeerde landgenoten. Zo verlichten wij een beetje het enorme leed van een heleboel Marokkanen.

En wij kunnen nog veel meer moois bereiken. Lokaal, nationaal en internationaal. Daar is wel meer geld voor nodig. Gemiddeld doneren al jaarlijks 1,3 miljoen Rotarians wereldwijd $ 100,- of meer aan het Annual Fund. Maar is dat natuurlijk niet genoeg om mensen bij de vele rampen en crisissen te helpen.

Daarom drukken wij jullie op het hart jullie leden te vragen om te doneren aan The Rotary Foundation. Door ook dit jaar een donatie te doen – volgens de informele regel EREY $100,- per Rotarian – dragen wij met z’n allen bij aan een mooiere en betere wereld.

Doneer
(veilig) met een creditcard via rotary.org aan het Annual Fund.

Aan de donatie hangt dan de naam van de donateur.

Geld overmaken is ook mogelijk. Doe dit via:
BIC/ SWIFT BANK: DEUTDEDDXXX

Wij Rotarians zijn people of action en steken naast het doneren ook zelf de handen uit de mouwen. Eventueel samen met andere clubs realiseren wij geweldige projecten. Willen jullie gebruikmaken van een District Grant of Global Grant? Dan adviseert de District TRF commissie graag en helpt jullie ook bij een aanvraag.

Meer informatie over de Grants vinden jullie in de flyer en/of in de bijlage.

Willen jullie iemand van de District TRF commissie spreken? Neem dan meteen contact op via trf@rotary-d1550.org of 06 348 953 60.

Met vriendelijke groet,

Guido Rijninks