Donatie aan Wensambulance

In 2018 waren we weer present op de Deventer Boekenmarkt. Doel van de opbrengst is de Veluwse Wensambulance. Zij maken voor terminale patiënten het mogelijk om een rit te maken naar een bestemming naar keuze. Dit kan al binnen 2 dagen na aanvraag.

Wij hebben dit doel gekozen vanwege de passie waarmee tientallen vrijwilligers zich inzetten voor deze organisatie en haar patiënten. Doel van de donatie is een bijdrage te leveren aan het gratis vervoeren van deze patiënten.

Vóór de Boekenmarkt hebben we een loterij georganiseerd waarin een oude encyclopedie-set werd verloot. De winnaar van de set (Roel Westra) was zo genereus om na de winst de set wederom te doneren voor verkoop. Tezamen met de loterij, de verkoop van de set én uiteraard de verkoop van de rest van de boeken was er dit jaar weer een mooie opbrengst om beschikbaar te stellen voor donatie.

Het totaalbedrag van de opbrengst was € 1700,-. Met dit bedrag kan de stichting meerdere ritten verzorgen voor patiënten die niet in staat zijn om zelf een bijdrage te geven.

Op 11 september is door onze voorzitter Hans Hulshof de cheque overhandigd aan Marcel en Helma van de Wensambulance. Wij wensen de stichting veel succes en alle goeds met de besteding van dit bedrag.

De Stentor schreef 12 september er nog een klein artikel over. Klein detail: het hierin genoemde bedrag van € 1750,- is niet helemaal correct. Het was uiteindelijk € 1700,-.