Jan Jozef Schoemaker onderscheiden als Paul Harris Fellow

Jan Jozef Schoemaker onderscheiden als ‘Paul Harris Fellow’

Bij de afsluiting van het maquette- en plaquetteproject in Deventer is Jan Jozef Schoemaker, initiatiefnemer van dit project, onderscheiden als ‘Paul Harris Fellow’.

Jan Jozef heeft deze onderscheiding ontvangen voor zijn inzet voor de Rotaryclub Deventer als geheel, maar met name voor zijn initiatief en doorzettingsvermogen om te komen tot een maquette van de Deventer binnenstad en plaquettes voor tien historische panden in Deventer. Het is nu mogelijk voor blinde en slechtziende mensen om deze panden te beleven door de maquette en de plaquettes te ‘voelen’.

Foto

Jan Jozef Schoemaker, blij verrast, ontvangt de versierselen als Paul Harris Fellow uit de handen van voorzitter Margot Jager. (Foto’s: Laurens Potters)

Jan Jozef heeft dit voor elkaar gekregen door fondsen te werven, door de gemeente te benaderen, die positief met een bijdrage reageerde. Ook de ANWB leverde een bijdrage aan dit voor toeristen interessante project.

Hierbij gaat Jan Jozef te werk op de voor hem kenmerkende manier: Joviaal en Jolig. Dit alles met het doel: hulp bieden waar dat nodig is. Rotary staat daar voor en Jan Jozef is dan ook een Rotarian pur sang.

Deventer, 18 oktober 2014