Uitwisseling Rotaryclubs 2023

Uitwisseling 2023

RC Dijk en Waard heeft een “Contact Chain” met Rotaryclubs uit Vernon (Frankrijk), Garmisch Partenkirchen (Duitsland), Louvain (België) en Minster on Sea (Engeland).

Jaarlijks vindt er in het Hemelvaartweekend een uitwisseling plaats met deze Rotaryclub. In 2023 trad RC Dijk en Waard als gastclub op.

Onze ruim 50 buitenlandse gasten arriveerden op donderdagmiddag. Ze bezochten op vrijdagmorgen de Kaasmarkt in Alkmaar en de Schermer Museummolen. Na een lunch in de Rijp was De Zaanse Schans het doel.

Bij Zuiderduin in Egmond sloten ze de dag af met een diner samen met de leden van RC Dijk en Waard. Op zaterdagmorgen werd de Broeker Veiling bezocht en een rondvaart door het Duizend Eilanden Rijk gemaakt.

In de middag konden onze gasten kiezen om Alkmaar verder te verkennen of de duinen en het strand van Egmond. Het slotdiner was in de avond bij Heer Hugo in Heerhugowaard.

Het was een zeer geslaagd weekend, die de band tussen de clubs heeft versterkt. In 2024 gaan wij op bezoek naar Vernon.