Santa Run Dijk en Waard persbericht 2023

We gaan weer met z’n allen op de loop…
doe mee met de SantaRun Heerhugowaard!

Inschrijving is geopend!

Afbeelding met persoon, buiten, groep, team

Automatisch gegenereerde beschrijving

Op zondag 10 december 2023 wordt de 4e SantaRun in Heerhugowaard gehouden. Er rennen dan honderden kerstmannen, jong en oud, door Heerhugowaard en jij kunt meedoen.

Jij kunt een van die kerstmannen zijn!

In december zijn de dagen donker en koud. Maar weet jij hoe jij in de donkere dagen voor Kerst warm blijft in deze tijden van energiecrisis? Ga toch rennen! Doe mee met het leukste evenement van december: De Santa Run Heerhugowaard op zondag 10 december 2023!

De Santa Run Heerhugowaard wordt georganiseerd door Rotary Dijk en Waard en speelt zich af rond Coolplein. Honderden deelnemers, verkleed als kerstman (de pakken worden beschikbaar gesteld en mag je houden!) lopen of rennen een vast parcours. De SantaRun is een parcours van 5 of 10 kilometer, de SantaWalk 5 kilometer en de KidsRun 600 of 1200 meter. Alles in je eigen tempo!

De Santa Run is een gezellig feest voor zowel deelnemers als bezoekers, waarbij de opbrengst wordt geschonken aan twee goede doelen. Dit jaar is dat de Stichting EHBO Heerhugowaard die we van nieuwe verbandkoffers en jassen gaan voorzien. Daarnaast gaat een deel van de opbrengst naar de Stichting Rocking Up X-mas. Deze Stichting zorgt rond kerst dat vele gezinnen, die een moeilijke periode doormaken en veelal afhankelijk zijn van de voedselbank, worden verrast met een luxe kerstpakket. Zo’n 100 gezinnen in Dijk en Waard laten we weten dat ze er niet alleen voor staan en dat ze voor even hun zorgen laten vergeten zodat ze kerst kunnen vieren zoals het bedoeld is.

Behalve dat het voor jezelf hartstikke leuk is om mee te doen, komen er vast ook mega veel mensen met je mee om naar je kijken en je aan te moedigen! Het is gewoon een beregezellige middag! Als beloning wacht er in ieder geval een gave medaille, zijn er mooie bekers te winnen en krijg je natuurlijk een warm onthaal bij de finish!

Wil jij meedoen met je ouders, kinderen, buren, vrienden of collega’s? Dan kun je je vanaf nu inschrijven op www.santarundijkenwaard.nl. Mis het niet want vol=vol.

Meer informatie op: www.santarundijkenwaard.nl