Schilderklus ‘Praathok Pastorie’

Mooi ‘hands-on’ project Rotary Drechterland

Door het coronavirus kwam het er amper van, maar zaterdag 31 oktober was het dan zover: de mouwen werden opgestroopt voor ons eerste ‘hands-on’ project.

Eigenlijk zouden Jurian, Arnout, Tineke, Jaap en Arjen de klus klaren: het beitsen van het bezoekerspaviljoen van het kleinschalig wonenproject voor demente ouderen, De Pastorie in Westwoud. Maar Arjen zat in quarantaine vanwege corona en het pand bleek dermate groot dat meer handjes welkom waren.

En die kwamen er, onder winderige omstandigheden. Selma bracht Marco Paul, invaller voor Arjen, en bleef zelf ‘hangen’ . Tanja, net als Selma van de pr-commissie, doopte ook een kwast in de verf. En ondanks de aanhoudende storm verveelde de klus geenszins. Een deel van de ploeg pakte de donkere binnenkant aan, de rest waagde zich aan de buitenkant. Met rollers en kwasten en de nodige kwinkslagen vorderde het werk. Tot de pot met donker beits op was… en een speurtocht naar nieuwe verf weinig succesvol.

Arnout vertrok, Wiek kwam langs en schroomde niet om ook wat te kwasten. Het uitzicht op de landerijen van Westwoud bleef onverminderd mooi en hield de spirit hoog.

Met als eindresultaat dat de tegen vijven het grootste deel van de klus geklaard was. Bij gebrek aan voldoende beits voor het binnenwerk wordt dat de komende week door een vrijwilliger van de Pastorie afgemaakt.

Sandra Singelenberg van De Pastorie was heel blij met het werk van de Rotarians van Drechterland en iedereen was het erover eens dat het een leuke klus is. ,,Dit is nou waarom je bij de Rotary gaat, zodat je daadwerkelijk iets voor anderen kan betekenen door de handen uit de mouwen te steken’’, aldus Marco Paul.