Gonnie Jongmans award 2018

Gonnie Jongmans Award 2018

GJ Award 2018 uitgereikt aan vrijwilligerscollectief Stadsnatuur Maastricht

Jaarlijks kent Rotary Club Elsloo Maaskant een onderscheiding toe aan een project in de regio dat zich onderscheidt op het gebied van gezondheid en milieu, en daarnaast een educatief aspect kent. De Gonnie Jongmans Award is ingesteld ter nagedachtenis van de eerste voorzitter van de Club, Gonnie Jongmans- Liedekerken, tevens de eerste arts/medisch milieukundige van Limburg. Aan de Award verbonden is een geldprijs, alsmede een uniek – op het prijswinnend project toegesneden - glaskunstwerk met bijbehorende oorkonde van de hand van Maria Bemelmans, kunstenares en lid van onze Club.

Op 26 september 2018 werd de GJA 2018 uitgereikt aan Rob Jansen van Stadsnatuur Maastricht

en Janneke Ackermans van project Natuurgluren, als begunstigde van de aan de Award verbonden geldprijs.

Het collectief Stadsnatuur Maastricht (SNM) van 50 vrijwilligers zet zich in om de natuur in Maastricht te versterken en daarmee de vitaliteit van stad en bewoners te vergroten.

Het project beoogt de stad Maastricht verder te vergroenen en door stadsnatuur tot een integraal onderdeel van elke planvorming in de stad te maken, de quality of life in Maastricht te verbeteren. Het streven is een dermate overtuigende visie te ontwikkelen dat de stad, burgers, bedrijven, instellingen en overheid, deze visie omarmen en ieder hun eigen deel bijdragen.

I:\Pictures\2018_09 GJA 2018\selectie voor publicatie_extern\DSC08552.JPG I:\Pictures\2018_09 GJA 2018\selectie voor publicatie_extern\DSC08573.JPG

I:\Pictures\2018_09 GJA 2018\selectie voor publicatie_extern\DSC08660.JPG